hoe kan je een jojo-effect het best vermijden na een heel streng caloriearm dieet ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Rustig opbouwen, stel je hebt een dieet van 1000 kcal per dag, verhoog dit per week rustig zodat je lichaam er aan kan wennen, denk aan 20 % per week EXTRA eten tot je op de hoeveelheid kcal uitkomt die je wilt eten. Zorg ervoor dat je blijft bewegen/sporten! Wat is je kcal behoefte? Uitleg + formule + programma wat het uitrekent: http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte (tip: gebruik die van Harris' and benedict, beetje naar beneden scrollen, dat is de beste manier en word gebruikt door diëtisten!) Sterkte

lage stofwisseling is te verhogen door veel meer in beweging te komen. Aan te raden is om elke dag een uur intensief te bewegen. Door bijvoorbeeld op je fiets naar je werk te gaan en flink door te trappen of een uur stevig wandelen in het bos. Door die beweging wordt de hartslag verhoogd en de ademhaling versneld. Dan gebruikt het lichaam meer energie waardoor het complete stofwisselingsniveau wordt verhoogd. Verwacht geen wonderen, want zeker voor mensen die al jarenlang jo-jo-en duurt het een hele poos. Je kunt het jo-jo effect vermijden door geleidelijk aan de hoeveelheid energie te verminderen waardoor het lichaam minder heftig reageert en dus de stofwisseling niet verlaagt. Als de totale energie die je via calorieën binnenkrijgt minder is dan dat je nodig hebt op een dag, kun je toch afvallen zonder dat effect.

Bronnen:
http://www.tekstnuitleg.nl/jojo.html

Je kan het bedt je dieet blijven volgen en dan heel langzaam enkele extra's erbij nemen. En natuurlijk bewegen niet intensief maar wandelen, fietsen, s*ks, trap ipv lift.

Met een ijzersterke discipline. Dat is dan ook de reden dat een 'heel streng' caloriearm dieet in 9 van de 10 gevallen verkeerd uitpakt: uiteindelijk ben je zwaarder dan voor het dieet, en kan je weer opnieuw beginnen. Een zeer zwaar, caloriearm dieet is zo onnatuurlijk, dat je na afloop al snel naar al het lekkers grijpt wat er voor handen is. Daarom is het ook zo ongezond: In de meeste gevallen ben je uiteindelijk meestal dikker dan voor het dieet. Kortom: Heb je het dieet net achter de rug, dan zal je je doorzettingsvermogen en wilskracht keihard nodig hebben om iets meer maar niet gelijk alles in je mond te gaan stoppen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100