Ik ben allergisch voor ananas. Ik krijg er een enorme prik van op mijn lippen er om mijn lippen wordt het dik... Wat moet ik doen??

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat jij moet doen is: geen ananas meer eten. Een andere oplossing is er namelijk niet.

Ananas is voor de meeste mensen wel een tricker. Zit er verschil tussen blik en vers? Hoe zo Dat komt door de zuur van de ananas, vooral bij vers. Worden je lippen ook dik dan is het wel een allergie. Laat het even testen of bij de huisarts of bij de dermatoloog. Er kan verschil zitten tussen blik fruit en vers omdat dan meestal het schadelijke eruit is verhit.

Mijn schoondochter heeft hetzelfde probleem. Wat ik doe als zij eens ananas wil eten is hem bakken. Als hij gebakken is heeft zij er helemaal geen probleem meer mee. Ananas bakken is heel simpel. Je verwijderd de schil van de ananas en snijdt hem in schijven van ongeveer 1 cm. dik. Een antikleefpan opwarmen en als deze goed warm is een klontje boter in doen schijven ananas in de pan en lichtjes laten kleuren, wel opletten want dit gaat vrij snel (dus niet even de telefoon aannemen) Serveren met een bolletje vanille-ijs en/of wat vers geklopte slagroom, lekker!!! Voor de feestdagen kan je dit een feestelijk tintje geven door de ananas te flamberen. Smakelijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100