Ik ben allergisch voor ananas. Ik krijg er een enorme prik van op mijn lippen er om mijn lippen wordt het dik... Wat moet ik doen??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.9K
Cryofiel
10 jaar geleden
Ik stel voor:
geen ananas meer eten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet ik deze vraag serieus nemen? Je snapt toch zelf ook wel dat je een allergie niet moet triggeren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou altijd eens langs de huisarts kunnen gaan. Wellicht dat er wel een medicijn voor is die je voor het eten van ananas kunt innemen waardoor deze klachten niet optreden.
Ritsuka
10 jaar geleden
Niet eten

Antwoorden (3)

Wat jij moet doen is: geen ananas meer eten. Een andere oplossing is er namelijk niet.
Amadea
10 jaar geleden
Ananas is voor de meeste mensen wel een tricker.
Zit er verschil tussen blik en vers?

Hoe zo
Dat komt door de zuur van de ananas, vooral bij vers.
Worden je lippen ook dik dan is het wel een allergie.
Laat het even testen of bij de huisarts of bij de dermatoloog.

Er kan verschil zitten tussen blik fruit en vers omdat dan meestal het schadelijke eruit is verhit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Welja, jaag de ziektkosten maar weer omhoog. Naar de dermatoloog omdat je perse ananas wilt eten . Het moet niet gekker worden.
MIN
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sommige huisartsen testen niet op voedsel intolerantie reddie
Niet minnen voordat je weet waarom
Je kunt nog steeds geen ananas eten he. Maar misschien zijn er meer vruchten en of stoffen waar je dan allergisch voor bent
Zoals bij kiwi en latex erg handig het zijn broertjes die de meeste niet weten
Mijn schoondochter heeft hetzelfde probleem.
Wat ik doe als zij eens ananas wil eten is hem bakken. Als hij gebakken is heeft zij er helemaal geen probleem meer mee.
Ananas bakken is heel simpel. Je verwijderd de schil van de ananas en snijdt hem in schijven van ongeveer 1 cm. dik.
Een antikleefpan opwarmen en als deze goed warm is een klontje boter in doen schijven ananas in de pan en lichtjes laten kleuren, wel opletten want dit gaat vrij snel (dus niet even de telefoon aannemen)
Serveren met een bolletje vanille-ijs en/of wat vers geklopte slagroom, lekker!!!
Voor de feestdagen kan je dit een feestelijk tintje geven door de ananas te flamberen.
Smakelijk.