In snoepjes worden haast geen eiproducten verwerkt.
In de meeste koekjes (dus niet alle) wordt zo'n 3% eipoeder verwerkt. De afkomst kun je niet achterhalen, behalve als het vermeld wordt. En dan nog....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan nog..dat zeg je goed wildelely..mijn zus werkt bij een bedrijfsketen waar gebak-koek enzovoort gemaakt wordt..ze verteld ook...er worden duizenden eieren per dag verwerkt op dat bedrijf,dat kunnen nooit geen leg-batterij-eieren zijn..Het meeste komt uit het buitenland vandaan...Het zelfde geld voor scharreleieren...

Andere antwoorden (3)

Als er niet bij staat dat het met scharrel- of biologische eieren zijn gemaakt, mag je ervan uitgaan dat het altijd legbatterij eieren zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
fabrikanten van snoepgoed werken niet met verse eieren maar met eipoeder en ga er maar voor 100% zekerheid van uit dat dit afkomstig is uit een legbatterij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle koekjes en snoep die ei bevatten zijn gemaakt met legbatterij-eieren, tenzij er op staat dat dat niet zo is.

Als je dat dus niet wil, moet je biologische producten kopen, of snoep en koek waar geen ei in zit.