Heeft druivensuiker een uiterste houdbaarheidsdatum?

Twee dagen achtereen vielen er mensen flauw in trein en bus. Ik dacht: ik neem voortaan druivensuiker mee. Wat ik thuis nog had liggen bleek al lang over de uiterste houdbaarheidsdatum heen te zijn. Is die dan niet meer te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een houdbaarheidsdatum of vervaldatum heeft vooral commerciële doeleinden. Als ze morgen die op appels of ander fruit zouden kleven gooien wij die veel sneller weg. Nu laten we die liggen tot we bederf opmerken. Ik gooi nooit voedsel weg dat is vervallen en gebruik mijn natuurlijke zintuigen. Ziet het er nog goed uit? Ruikt het nog goed? En tenslotte bij twijfel even proeven. Smaakt het nog goed? Als je deze 3 stappen achter de rug hebt hoef je niet veel meer weg te gooien. Enkel oppassen met bereidingen waar rauwe eieren inzitten en vlees, kip en vis bij twijfel goed verhitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie! Duidelijk.

Het beste antwoord

ja hoor, is nog best te gebruiken. De houdbaarheidsdatum is wettelijk verplicht, maar dat wil niet zeggen dat het daarna bedorven is. En suiker kan helemaal niet bederven,
anneliez
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord. Ook heel duidelijk.