Is biologisch (varkens)vlees lekkerder dan gangbaar (varkens)vlees?

ik maak een profielwerkstuk over varkensvlees, dus als het kan de bron erbij vermelden

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee. Steeds meer mensen beweren dat biologische vlees in hun ogen beter smaakt. Dit ligt dan niet alleen aan de kwaliteit van het lapje vlees, maar ook aan het welzijn van de dieren en de manier waarop ze worden geslacht. Maar smaakt het nou echt beter? Was het maar waar. Bij een biefstuktest van de Consumentenbond uit 2005 konden experts geen enkel verschil proeven qua smaak of structuur. De smaaktest van Hema’s befaamde rookworst uit 2010 was ook teleurstellend. De biologische variant gooide niet de hoogste ogen. De bio-rookworsten van Unox en Albert Heijn kwamen als beste uit de bus, maar trots hoeven ze niet te zijn op een 5,5 en 5,3 als testcijfer.
bamibal
10 jaar geleden
Alleen de term biologisch varkensvlees is geen garantie voor lekkerder vlees. De smaak van vlees kan wél beïnvloed worden door het voer wat de dieren tijdens hun leven te eten krijgen
jc54