Hoe kan het dat water naar een poos anders gaat smaken?

Ik heb een fles water dat ongeveer 2 week op mijn kamer stond. Ik had erge dorst en wou even wat drinken en was te lui om nieuwe te halen. Dus ik nam er een slok uit. Vervolgens kwam ik tot de conclusie dat het water anders is gaan smaken.

Ik kan de smaak niet met woorden omschrijven.

Maar hoe is dit mogelijk? Zijn er bacteriën in het water aanwezig welke stoffen om zetten (zoals melkverzuring) of is er iets dat na zo'n tijd uit het water in de lucht komt? Of lost er een klein deel van de fles of iets dergelijks op in het water?

De substantie moet wel ergens veranderd zijn, anders zou het immers niet anders gaan smaken.

Het betreft water in een afgesloten fles.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedoelde natuurlijk ''NA een poos'' Dit is een klein typfoutje;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Doordat je de fles opent, komt er lucht van buiten in de fles. Hier zweven allerlei bacteriën en mogelijke schimmels in.
Ook zit je met je mond aan de fles, hierdoor breng je zelf ook bacteriën en kleine voedingsresten in het water.
Als je dit een tijdje op je kamer laat staan, vooral als het wat in de zon staat, gaan die bacteriën zich vermenigvuldigen.

Zolang een fles dicht blijft en er geen beschadiging aan de fles is, is het zeer lang houdbaar. Maar na het openen is het zoals alle andere producten, het is slechts een paar dagen houdbaar.
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Maar het water stond daar 2 weken in stil, dan hebben de bacteriën kans om flink te gaan groeien. Een fles vaker gebruiken is geen probleem, maar was die af en toe wel eens goed af met afwasmiddel, of in elk geval met heet water. Vergeet ook de dop niet en de buitenkant van de flessenopening.
Zo zorg je dat de bacteriën weer weg zijn.

Andere antwoorden (3)

omdat ook water kan bederven..
water in een fles is bederfelijk wanneer deze al eerder is geopend..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door stof en bacterie groei. Het water bederft. Als je het lang genoeg laat staan komen er schimmels in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ge doet daar siroop bij