ik wil met oud en nieuw oliebollen bakken en verkopen aan vrienden en kennisen mag dat zomaar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5K
Reddie
10 jaar geleden
Als je mij er een paar stuurt zal ik je niet verlinken ;-)

Het beste antwoord

ja hoor, dat mag. Waarom niet zou ik zeggen en waar ben je bang voor....

Zolang je maar geen 'structurele' handel er van gaat maken. Dus zoveel olieflappen en appelbollen gaat maken en verkopen dat je er de hele wijk ervan voorziet en daarmee de plaatselijke bakker en/of oliebollenkraam er mee werkloos maakt.
Want dan pleeg je oneerlijke concurrentie en zou je moeten gaan voldoen aan allerlei wettelijke eisen waarbij je, als je daar dan niet aan voldoet, een economisch delict zou plegen.

Zolang je persoonlijke verdiensten ermee niet boven de ca. 1200,- netto per jaar komen hoef je ook geen aangifte inkomstenbelasting te doen en hoef je ook geen btw nummer aan te vragen of in te schrijven bij de kamer van koophandel.

Bak ze!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zolang je het niet op straat zonder vergunning doet, is er niets aan de hand.

Succes ermee!