ik ben 17 jaar en weeg 45 kilo en fitness 4x per week wie heeft een eetschema voor mij om aan te komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wtf man das echt niet gezond 45 kilo :p
Ritsuka
12 jaar geleden
Ga naar een dietiste. @jeroen: je weet de lengte niet.
Ritsuka
12 jaar geleden
Waarom fitness je trouwens zo veel? En is dit kracht of conditie training?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je meldt dat je 4x fitnessed per week maar niets over je huidige eet gewoontes,hoe kan men dan 'n zinnig antwoord geven? Misschien ligt het antwoord gewoon erg voor de hand: meer eten! En niet mekkeren over wat..je weet zelf toch wel iets over gezonde voeding.Ik neem aan dat je met je gezondheid bezig bent als je zo vaak naar de sportschool gaat dus moet je je ook verdiepen in voeding (goed voor lichaam EN geest) Dus gezond eten,verdiep je in bv de schijf van 5 om te beginnen en vooral die hamburgers niet afzweren,als 'n tractatie eens in de week kan 'n "vette bek" echt geen kwaad.

Het beste antwoord

mijn vriend heeft ook ondergewicht en is hiervoor bij de dietist. Het komt er op neer dat je veel porties moet eten per dag, elke 2 uur. Vooral veel eiwitten (niet te veel eigeel dit is slecht voor cholesterol). Eet ook groenten maar doe hierop groentesausjes. Ook kip en vis is belangrijk dagelijks te eten.
Eet niet te veel vette dingen, als je spiermassa wilt i.p.v. Een vetbuik.

Toegevoegd na 11 minuten:
kip en vis bestaat voornamelijk uit eiwitten, ik heb zijn eetschema nog ergens liggen. Als je wilt kan ik het voor je zoeken.

Toegevoegd na 1 uur:
ik weet niet hoe groot je bent, kijk na hoe je bmi is. als je nk ondergewicht hebt zou ik je aanraden om naar de huisarts te gaan. deze kan je doorverwijzen naar een dietist die een dieet spiaal voor jou opstelt.

als je gewoon op een goede manier bij wilt komen in combinatie met fitnis kun je dit schema volgen:

ontbijt:
-2 bruine broodjes royaal besmeerd met (dieet)margaine of roomboter
belegd met vleeswaren en/of kaas en/of fruit
1 beker volle melk
1 portie fruit

in de loop van de ochtend:
eiwittenshake (van de sportschool)
1-2 sneden brood met boter en dubbel beleg

tussen de middag:
2 sneden brood
royaal besmeerd met (dieet)margaine of roomboter
belegd met vleeswaren en/of kaas en/of fruit
1 ei
1 beker volle melk

in de loop van de middag:
1 portie fruit en/of volle zuivel (volle yoghurt, volle melk, chocolademelk/vla, vanillevla, kwark, yoghi etc)

warme maaltijd:
royale portie vlees, vis, wild, gevogelte, ei of andere vleesvervanging
dit gebakken in dieetmargarine of een vloeibaar bak- en braadproduct
portie groenten eventueel met sausje of klontje boter
5 aardappelen of vervanging met jus of saus of 5 opscheplepels rijst of pasta
1 schaaltje vla, volle yoghurt/kwark

in de loop van de avond:
1 eiwittenshake (van sportschool)

algemene adviezen:
eet of drink om de 2 uur
neem 2 shakes per dag mits je voldoende sport
drink callorierijk (bijv. volle melk, chocolademelk, vruchtensap, thee met suiker)

dit is het schema dat de dietiste heeft opgezet voor mijn vriend om bij te komen. ik hoop dat je hier wat aan hebt, anders heb ik voor niks zitten typen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je ik ga het uit proberen

Andere antwoorden (1)

je moet gewoon goed eten .
bijvoorbeeld:
s ochtends:
of een kommetje yoghurt met muesli.
maar het best in een gebakken eitje op een brood met mayo.
middageten:
2 sneetjes brood met kaas en ham.
avond eten:
gevulde paprika.
toetje vla.