ik ben 17 jaar en weeg 45 kilo en fitness 4x per week wie heeft een eetschema voor mij om aan te komen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

mijn vriend heeft ook ondergewicht en is hiervoor bij de dietist. Het komt er op neer dat je veel porties moet eten per dag, elke 2 uur. Vooral veel eiwitten (niet te veel eigeel dit is slecht voor cholesterol). Eet ook groenten maar doe hierop groentesausjes. Ook kip en vis is belangrijk dagelijks te eten. Eet niet te veel vette dingen, als je spiermassa wilt i.p.v. Een vetbuik. Toegevoegd na 11 minuten: kip en vis bestaat voornamelijk uit eiwitten, ik heb zijn eetschema nog ergens liggen. Als je wilt kan ik het voor je zoeken. Toegevoegd na 1 uur: ik weet niet hoe groot je bent, kijk na hoe je bmi is. als je nk ondergewicht hebt zou ik je aanraden om naar de huisarts te gaan. deze kan je doorverwijzen naar een dietist die een dieet spiaal voor jou opstelt. als je gewoon op een goede manier bij wilt komen in combinatie met fitnis kun je dit schema volgen: ontbijt: -2 bruine broodjes royaal besmeerd met (dieet)margaine of roomboter belegd met vleeswaren en/of kaas en/of fruit 1 beker volle melk 1 portie fruit in de loop van de ochtend: eiwittenshake (van de sportschool) 1-2 sneden brood met boter en dubbel beleg tussen de middag: 2 sneden brood royaal besmeerd met (dieet)margaine of roomboter belegd met vleeswaren en/of kaas en/of fruit 1 ei 1 beker volle melk in de loop van de middag: 1 portie fruit en/of volle zuivel (volle yoghurt, volle melk, chocolademelk/vla, vanillevla, kwark, yoghi etc) warme maaltijd: royale portie vlees, vis, wild, gevogelte, ei of andere vleesvervanging dit gebakken in dieetmargarine of een vloeibaar bak- en braadproduct portie groenten eventueel met sausje of klontje boter 5 aardappelen of vervanging met jus of saus of 5 opscheplepels rijst of pasta 1 schaaltje vla, volle yoghurt/kwark in de loop van de avond: 1 eiwittenshake (van sportschool) algemene adviezen: eet of drink om de 2 uur neem 2 shakes per dag mits je voldoende sport drink callorierijk (bijv. volle melk, chocolademelk, vruchtensap, thee met suiker) dit is het schema dat de dietiste heeft opgezet voor mijn vriend om bij te komen. ik hoop dat je hier wat aan hebt, anders heb ik voor niks zitten typen ;-)

Bronnen:
dietist van mijn vriend

je moet gewoon goed eten . bijvoorbeeld: s ochtends: of een kommetje yoghurt met muesli. maar het best in een gebakken eitje op een brood met mayo. middageten: 2 sneetjes brood met kaas en ham. avond eten: gevulde paprika. toetje vla.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100