Kent iemand nog vreemde soorten fruit? zoals boedhafingers of nashiperen? Wat mooi als garnering zou kunnen bij desserts?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Granaatappel. Mooi van kleur en de besjes kun je voor talloze gerechten gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De kaki/sharonfruit is een oranjegekleurde vrucht. De vorm van de kaki is het best te omschrijven als een vierkante tomaat. Het vruchtvlees is lichtoranje (sharon)tot donkeroranje gekleurd (kaki). De kaki kan pitten bevatten, een sharon is meestal pitloos. Aan het kelkeinde zitten 4 groengekleurde bladeren die de steelaanzet bedekken. Behalve de groene kelkbladeren is de hele kaki/sharon te eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat het is, weet ik niet, maar het ziet er wel vreemd uit...
:)))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hee, als je je ogen een beetje dichtknijpt en wat afstand neemt dan zie er wat in... het lijkt wel een zeilboot! +1
Een vrucht die ik zelf in de keuken heel veel heb gebruikt als garnering is de Pitaya, ook wel Dragon Fruit genoemd.

Er zijn verschillende soorten maar ik gebruikte degene op de plaatjes (Hylocereus undatus). Het is echt puur garnering, de vrucht zelf heeft relatief weinig smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Physalis.

Heerlijk en mooi, het vruchtje kan je zo eten, een eenhapper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De carambola. Ziet er fantastisch uit voor decoratie en smaakt een beetje fris-zurig. Als je ze in plakjes snijdt zien ze eruit als sterren. Hij is lichtgroen-geel gekleurd, heeft de maat van een grote kiwi. De schil is glad en kan je eten.
Hij heeft alleen hoeken rondom, vandaar die stervorm.
amc
14 jaar geleden
De kumquat is ook leuk, een klein zoet/bitter sinaasappeltje die je met schil en al kan eten.