mag men meer rekenen dan hetgeen waarvoor gereserveerd is

Ik had gereserveerd voor buffet à gogo à 41€, bij afrekening moet ik 47€ betalen. Blijkt dat men in het restaurant beslist had er een dansbuffet à gogo van te maken. In de folder was er op die datum zelfs geen sprake van een dansbuffet. Bij confrontatie zegt men dat ze dit tel. gemeld hadden, terwijl ik niet eens tel. gereserveerd heb. Dan veranderd het verhaal als ik op de folder wijs en zegt men dat er op de website wel melding is van die datum. Niet iedereen beschikt over internet en/of checkt deze. Men was redelijk agressief. uiteindelijk toch betaald. wij waren zeker niet de enige die avond die op die manier bedot werden. kan dit zomaar, wat kan ik daartegen ondernemen. uiteindelijk zijn wij met 10 pers. elk 6 euro armer. = 60 euro winst. Bij rondvraag blijken nog mensen dit meegemaakt te hebben.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste had je alleen het afgesproken bedrag kunnen betalen. Achteraf is dit moeilijk terug te krijgen wanneer je geen schriftelijke bevestiging hebt van je reservering. Het is het restaurant in ieder geval niet toegestaan de prijs te verhogen nadat je je reservering geplaatst hebt. Je bent immers door middel van de reservering een contract aangegaan. In dit contract kunnen alleen met instemming van beide partijen veranderingen worden aangebracht. Als je op papier of mail een bevestiging van je reservering hebt, kun je het restaurant verzoeken het te veel betaalde geld terug te storten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100