Rijbewijs ingevorderd en ik moet bloed afgeven?

Beste mensen ik had een vraag die jullie denk ik wel vaker is gesteld.
Jammer genoeg is mijn rijbewijs voor 6 maanden ingevorderd waar ik eerlijk geen spijt van heb gekregen. Eigen schuld dikke bult.De afgelope jaar heb ik ontzettend veel gedronken maar dan ook echt elke dag en ik schat we op minimaal 5 liter bier per dag.. heb een zware periode achter de rug. ben mijn vrouw een jaar geleden aan een erge ziekte kwijtgeraakt. Jammer genoeg heb ik de verkeerde afleiding gezocht.Inmiddels is mijn rijbewijs nu al meer dan 5 maanden ingevorderd maar ook 5 maanden geen slok op gehad en ben ook van plan om het absoluut niet meer te doen. Mezelf en zeker ook andere in gevaar gebracht. Schandalig! Wie kan mij aub een duidelijke antwoord geven ik moet namelijk over een week mijn bloed afgeven dus dan ben ik 5 maanden en een week clean maar heb ook de afgelopen stevig lopen drinken wie zou mij aub kunnen zeggen of ik nou wel of niet zal slagen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.1K
Powergen
12 jaar geleden
5 liter bier per dag.... Moet ik dit geloven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'de afgelopen...?...... stevig lopen drinken' wat zeg je ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad 5 liter bier haha das vast een grapje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mwah, 1 liter is 3 flesjes, 15 flesjes op een dag. Er zijn alcoholisten die meer drinken, die kunnen zelfs een hele fles wodka of jenever op per dag maar daar zit dan wel veel en veel meer alcohol in, 5 liter klinkt erger dan het lijkt.
Powergen
12 jaar geleden
5 liter klinkt erger dan het lijkt? Het is zelfs het dubbele wat een normaal mens aan water echt nodig heeft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje dubossies gelijk heb je, ik ben er niet trots op maar jah dat is eenmaal zo ik dronke minimaal 8 tot 10 halfe liter flesjes maar jah daar gaat het nu niet om en ja sorry ik ik bedoelde de afgelopen jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Babyjane heb namelijk een persoon gesproken die zijn rijbewijs ook kwijt was geraakt en hij had 2 maanden voor de bloedafname geen druppel opgehad en vervolgens was hij toch gezakt was de alcohol verdwijnt hartstikke snel maar de reste blijven voor maanden in je bloed daarom maak ik me eigenlijk druk was voor een periode de weg kwijt en ja nadat gebeuren en wat me natuurlijk nog elke dag bezighoud dat ik mn vrouw kwijt ben geraakt heb ik echt veel lopen drinken en de afgelopen 5 maanden geen druppel op gehad dus mijn vraag is...is het wel lang genoeg om nu toch wel mijn bloed af te geven dank u
HeerVoldemort
12 jaar geleden
@ iedereen die twijfelt. Ik heb een hele tijd bij AH gewerkt. Daar hadden we IEDERE ochtend een vrouw, die stond om 5 voor 8 al voor de winkel deur. Dan kwam ze 2 flessen Euroshopper Ruby Port kopen, en een collie Euroshopper bier...ELKE DAG geen uitzondering, en op zaterdag het dubbele. Ze stonk gigantisch naar de drank, had een dikke paarse neus en was vaak in de war, je maakt mij niet wijs dat ze dit voor een cafe kocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Heer V : hoeveel liter zit er in een colli bier ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sterkte en zoek hulp!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je Wayan!! heb ik wel nodigg en jah hulp heb ik gelukkig wel ben er hard mee bezig maar jah als je je grootste liefde verliest aan een ziekte dan geloof je je zult de weg kwijtraken maar ik ben er er nog en doe mn best om te worde wie ik was.... maar zou iemand een duidelijke antwoord aub kunnen geven ?

Antwoorden (3)

Als je al ruim 5 maanden geen alcohol meer drinkt dan hoef je je geen zorgen te maken met een bloedtest.

Alcohol

Je lever doet er 1 à 1,5 uur over om een standaardglas alcohol af te breken.
Stel dat je 3 standaardglazen bier gedronken hebt, dan is dit 3 tot 4,5 uur na gebruik nog aantoonbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te controleren of je nog regelmatig en veel drinkt heeft het natuurlijk weinig zin om de alcohol in je bloed te bepalen. Die is namelijk niet meer aanwezig in je bloed na een dag onthouding. Doorgaans worden een aantal leverfuncties bepaald als er controle op alcoholgebruik nodig is waarvan de CDT de belangrijkste is. Heeft de betrokkene enkele weken voor die test nog flink gedronken dan is dat met die test aantoonbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Dit wist ik niet, goed antwoord!
Alcohol verdwijnt na 40 dagen uit je bloed.. Dus je zal wel slagen maak je niet druk!!