Bestaat er hagelslag van rauwe cacao?

Ik weet inmiddels dat rauwe cacao vele male gezonder is dan de geraffineerde, bewerkte chocolade waarvan de supermarkthagelslag gemaakt is. Nu zou ik heel graag hagelslag kopen in de vorm van rauwe cacao. Bestaat dit, en zo ja, waar kan ik dit bestellen/kopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik sluit niet uit dat ze bestaan, maar ik heb er zelf nog geen kunnen vinden.
Wel zijn er allerlei merken die raw chocolate hebben in de vorm van cacao nibs, dat zijn rauwe cacaobonen waar ze een soort kleine brokjes van gemaakt hebben. Als je een merk neemt met zo'n klein mogelijke nibs, zijn ze wel nog wat groter dan hagelslag, maar zou je ze wel als een soort improvisorische hagelslag kunnen gebruiken.
Wel is hagelslag altijd gezoet en cacao nibs zijn dat niet, dus ik denk dat je wel iets van suiker of een zoetmiddel op je brood erbij moet doen om het lekker te maken, zonder iets zoets erbij lijkt het me erg bitter.

Maar goed, ik zou zelf toch eerder kiezen voor raw food chocoladepasta als je raw chocola op je brood wil, want die zijn er wel een aantal te koop in Nederland en ik vermoed dat dat toch wel lekkerder is.

Of je moet echt zelf hagelslag maken, er staan op internet wel allerlei recepten om het zelf te maken, zoek op google naar raw chocolate sprinkles.
Ik heb ook wel eens gelezen van iemand die geraspte kokos en cacaopoeder door elkaar mengde (geen zoetmiddel nodig) en dat gebruikte als een soort hagelslag, dat klinkt als een heel snelle versie, en die zou je natuurlijk ook kunnen doen met rauwe cacaopoeder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van het merk Carley's is in Nederland te koop:
Organic Raw Chocolate Amazing Almond Super Spread Van het merk Rawmio is in Nederland te koop:
Almond (chocolate almond butter)
Almond Crunch (milk chocolate almond spread with crushed almonds & cacao)
Almond Silk (white chocolate almond spread)
Chocolate Halvah (sesame chocolate halvah spread)
Hazelnut (hazelnut chocolate butter)
Hazelnut Crunch (milk chocolate hazelnut spread with crushed hazelnuts & cacao)
Hazelnut Silk (white chocolate hazelnut spread) Van het merk Rawtella is in Nederland te koop:
Chocolate Hazelnut Spread
Coffee Chocolate Hazelnut Spread
Crunch Milk chocolate hazelnut spread with crushed hazelnuts
White Chocolate Hazelnut Spread Van het merk Lifefood is in Nederland te koop:
Dream Cream Chocolate
(en Dream Cream Hazelnut, maar ik weet niet of dat nou chocolade-hazelnootpasta is, of pure hazelnootpasta). Carley's, Rawmio en Rawtella zijn te koop bij webwinkel http://www.rawfoodvena.nl/
Rawmio is ook te koop bij http://www.unlimitedhealth.nl/ (winkels in Amsterdam, Haarlem en Laren, en webwinkel)
Lifefood is te koop bij hun eigen webwinkel: http://www.lifefood24.nl/