Waarom is de houdbaarheidsdatum van de houdbaarheidsdatum bij veel producten korter dan de houdbaarheidsdatum van het product zelf?

Want die stempelinkt slijt iedere keer van de deksel van de pot af en dan kun je dus niet meer lezen wat de houdbaarheidsdatum is. Terwijl het product nog lang niet bedorven is in de meeste gevallen. Kan die inkt niet wat vaster en duidelijker op het product (...aub lieve voedingsindustrie.)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
niko
10 jaar geleden
als het product niet gebruikt wordt,staat het toch gewoon in de kast? dan slijt ook het stempel niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geniale vraag!!

Antwoorden (1)

de gebruikte inkt zal goedkoper zijn dan een manier die langer blijft staan.
En het gaat de leverancier er maar om dat de artikelen niet over de datum zijn bij verkoop.
anneliez