Ik heb vandaag per ongeluk sour cream gegeten die een week over de datum was, kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
als het niet raar smaakte zal het wel meevallen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zo lang t niet schimmelt is t nog prima eetbaar... en zelfs als t schimmelt, ik schep de eerste schimmelplekjes dr altijd gewoon af. Als t geheel een rare kleur begint te krijgen weet je zeker dat t wél bedorven is.

Antwoorden (4)

Absoluut niet. Sour cream is eigenlijk al een soort bedorven melk. Zuur namelijk. En dat conserveert nou juist.
Bovendien is de datum op produkten een uiterste verkoop datum. Er wordt met die datum van uitgegaan dat de consument het nog wel een weekje in de koelkast zal hebben.
Alleen geeft de verkoper geen garantie meer na die datum.
Kijk, ruik en proef het betreffende produkt. Meestal kun je de eetbaarheid zelf beoorelen.
Reddie
10 jaar geleden
Nee tenzij er er schimmel op staat wordt je er niet ziek van,maar als er schimmel op stond had je het ook waaschijnlijk niet opgegeten
Zelfs van het drinken van zure melk wordt je niet ziek
Hier in het westen zijn we nog al van de houdbaarheidsdata en houden daar erg aan vast
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De houdbaarheidsdatum is meer een waarborgdatum van de leverancier .Als de cream in de koelkast bewaard is dan zal hij een week over tijd nog niet bedorven zijn. Het beste is gewoon kijken en ruiken. Als het er normaal uitzag, niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je niets van kramp, buikpijn, pijn in je hoofd,..hebt kan het geen kwaad.
Bronnen: