Wat is het precies en waar is olifanten knoflook in een fysieke winkel te koop?

Is nieuw voor mij, wat is het precies, waar is het te koop en waar komt het vandaan?
Knoflook komt vaak uit China, mijn voorkeur gaat uit naar Nederlandse of Franse indien mogelijk.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (1)

Eigenlijk staat olifantenknoflook dichter bij de prei dan bij de knoflook. In het verleden werd het ook wel oerprei of reuzeknoflook genoemd. De reusachtige bollen, met verscheidene tenen die elk afzonderlijk de grootte van normale knoflookbollen kunnen zijn, zijn befaamd door hun rijke maar milde smaak. De grootste bollen kunnen een gewicht van 500 gram hebben.

Het is in Nederland een seizoenspecialiteit, wat dat betreft kun je het beter in Zuid-Europa bestellen. Het wordt gekweekt bij Gourmet. Zie voor meer informatie http://www.gourmet.nl/nl/producten/knoflook/olifantenknoflook/

Toegevoegd na 34 minuten:
Van oorsprong komt deze knoflooksoort uit Zuid-Amerika en wordt vooral geproduceerd in Chili en Argentinië.

Meestal worden de bollen in een netje verkocht, omdat de grote tenen anders uiteen dreigen te vallen.
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Merci @Amadea Nu zoek ik nog een fysieke winkel. Waar zijn deze reuze bollen of olifanten knoflook te koop?