Hoeveel brood moet ik eten om een gezonde leefstijl te hebben?

Ik eet/leef nu vrij ongezond, ik wil dit nu graag aanpassen!
Mijn dagelijkse bezigheden:
kwart voor 5 mijn bed uit (telegraaf bezorgen), half 7 gaan douche en omkleden, om half 8 spring in op de fiets naar school (12.5 km- 3 kwartier) en dan ga ik naar school(4 vwo) en meestal ben ik dan om kwart over 3 uit (verschilt wel erg) dan fiets in weer 12.5 km naar huis en ga ik naar mijn paard, ik ga paardrijden en dan is het meestal 7 uur en dan huiswerk maken en om 10 uur naar bed.

Ik eet nu meestal 2/3 volkorenbroodjes op een dag, met wat voorverpakte schoolkoekjes *stuk of 3* , geen/amper fruit, en heeeel veel snoep/chips enzovoort. Ook drink ik ongeveer 3 glazen per dag

Ik ga stoppen met snoepen, maar het is niet mijn bedoeling om af te vallen. Als dat gebeurd is dat niet erg want ik ben wel iets te zwaar.

Ik wil dus weten hoeveel volkorenbrood ik op een dag moet eten, en hoeveel glazen ik zal moeten drinken?
Ik vind het heel lastig om dit in te schatten

mvg Steffi Reimers

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (4)

Misschien heb je iets aan deze link?
http://www.voedingscentrum.nl/nl/hoeveel-mag-ik-per-dag-eten-.aspx

Hier kun je je leeftijd en geslacht invullen, en eventuele 'bijzonderheden'. Veel succes nog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om er een gezonde levensstijl op na te houden moet je regelmatig eten.
Als ik werk,dan eet ik s,morgens om acht uur twee sneetjes bruin brood met beleg.
Tussen 10 en half 11 weer 2 sneetjes bruin brood met beleg.
En om 12 uur weer.
Zo ook om 3 uur.
En ook nog wat fruit tussendoor.
Ik loop op mijn werk per dag tussen de 7 en de 10 kilometer.
Maar door het regelmatig eten gaat het nog steeds goed.
En natuurlijk,drink ik koffie en thee tussendoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent best druk bezig , dan mag je wel wat meer brood eten en vooral fruit.

s,morgens 2 a 3 volkoren boterhammen
s,middags 3 volkorenboterhammen
Melk drinken.
Zeker 2 stuks fruit tussendoor
s,avonds zowiezo 2 ons groente
en b.v. aardappels en vlees of vervangers ervan.

Natuurlijk mag je nog wel iets lekkers tussendoor maar niet zoveel als nu.
Bij elkaar zo,n anderhalf a 2 liter drinken.
Succes hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het best en meest gezonde brood is zuurdesem spelt brood. Is wel duurder door de grondstof en te koop bij speciale bakkers. Gewone supermarkt of bakkers brood bevatten altijd een hogere gehalte fytinezuur en is dus relatief ongezonder omdat fytinezuur een tekort van mineralen kan geven. Zuurdesem spelt is dus het gezondst. Ik zou wel variëren in voedingspatroon dus niet bij elke maaltijd brood. Vezels kun je ook uit ander producten halen zoals groente en fruit. Snoep/chip/schoolkoekjes zou ik heel sporadisch doen, geraffineerde suikers zijn als vergif die je lichaam langzaam maar zeker slopen. Je lichaam kan er ook niks mee, behalve dat het een hoog waarde heeft aan calorieën zal je na snoepen weer snel honger hebben en meer gaan eten. Met gezonde producten zoals groente en fruit, zuurdesem zal je merken dat je honger of snaai gevoel beter onder controle krijgt. Probeer eens 14 dagen niet te snoepen ( helemaal niks nada ) dat zal niet makkelijk zijn maar als het je lukt dan kan je beter je nieuwe levenswijze toepassen.

Succes