Is het verstandig om het vliesje om de pinda van doppinda's op te eten?

Bevat het vliesje om pinda's voedingsstoffen of vezels?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.5K

Antwoorden (2)

Je zal er niet van doodgaan maar je lichaam heeft er niks aan.
Het vliesje is gewoon ballast en bevat niks van voedingsstoffen of vitamines.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Ballaststoffen zijn enorm nuttig. Ze zijn nodig voor een goede darmwerking.
Je vraag is "is het verstandig". Het antwoord daarop is nee. Het bevat immers niets waar je lichaam iets aan heeft.
Onverstandig is het zeker ook niet. Het hang er dus vanaf wat je bedoelt met verstandig. Het vliesje kun je in feite prima eten.