Waarom zitten champignons in een blauwe verpakking?

Dit vroeg een vriendin zich af die bij de AH werkt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Het bakje is blauw omdat volgens consumentenonderzoek de champignon dan het mooist oogt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jan Verstappen is de uitvinder van het blauwe champignonbakje, dat ongeveer zeventien jaar geleden werd ingevoerd. Daarvoor werden champignons verpakt in folie. Maar vanwege nieuwe regels, die het gebruik van pvc in de supermarkten moesten terugdringen, ontstond er behoefte aan een nieuwe verpakking. Over één ding was snel duidelijkheid: „Het bakje moest blauw zijn”, vertelt Verstappen. „Consumentenonderzoek wees uit dat de paddenstoel dan het mooist oogt.”
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is precies hetzelfde antwoord, en met precies dezelfde bron !!!
Amadea
10 jaar geleden
Het is bij lange na niet hetzelfde antwoord. Ik had helderziende moeten zijn om te kunnen weten dat een ander dezelfde bron gebruikte voor het plaatsen van een antwoord in de tijd dat ik met mijn antwoord bezig was. Alleen als het dezelfde informatie was geweest had ik mijn antwoord verwijderd. Ik zie daar nu geen reden toe.