Kan het kwaad dat er een 4 week oud beschimmeld broodje in dezelfde ruimte ligt?

Ik heb een broodje hagelslag vergeten op te eten en hij bleef 4 weken in mijn werktas liggen, hij schimmelde maar het zakje was afgesloten met een knoopje, nu ligt hij in een open prullenbak in dezelfde ruimte als waar ik nu ben. Kan dit kwaad als ik hier adem in de buurt van het broodje? Bijvoorbeeld schimmelsporen enzo? Bedankt voor het lezen ik hoop graaag een antwoord te krijgen

11 maanden geleden
1.5K
Ritsuka
11 maanden geleden
Het zakje zit toch dicht?
HannekeJanssen
11 maanden geleden
Als je de schimmel zou inademen dus zonder verpakking) zou het niet zo gezond zijn, maar je hoeft echt niet zo benauwd te zijn - zo snel wordt je niet ziek / ga je niet dood...

Antwoorden (3)

Zolang het zakje gesloten blijft kan het geen kwaad.
11 maanden geleden
eenvraagje
11 maanden geleden
Bedankt voor je snelle reactie, kan het wel zijn dat het gaat stinken ondanks het zakje dichtzit?
Nee, dit kan geen kwaad, als je normaal gezond bent.
Bij baby's en oude mensen, of anderen met een verzwakt afweersysteem kan dit anders zijn.

Ons afweersysteem tegen bacteriën, virussen en schimmels bestaat al miljoenen jaren en kent de klappen van de zweep, als het om ziekteverwekkers gaat.

https://www.nemokennislink.nl/publicaties/het-afweersysteem-en-infectieziekten/
11 maanden geleden
eenvraagje
11 maanden geleden
Bedankt voor de snelle reactie
Edraket
11 maanden geleden
Ik kon niet slapen...
Haha...
Het is niet raadzaam om een beschimmeld broodje in dezelfde ruimte te laten liggen, omdat schimmelsporen zich kunnen verspreiden en andere voedingsmiddelen kunnen besmetten. Schimmels kunnen schadelijke stoffen produceren en het is beter om het broodje veilig weg te gooien om het risico op gezondheidsproblemen te vermijden. Zorg ervoor dat je de ruimte goed schoonmaakt om eventuele schimmelsporen te verwijderen.
11 maanden geleden