Kom je na een dag teveel eten gelijk aan?

Als je een dag teveel calorieën binnen hebt gekregen, bijvoorbeeld in plaats van 1000, 2500, wordt je dan gelijk zwaarder?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7000 kcal staat gelijk aan een kilo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bron?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt eraan:als je daarbij ook de hele dag lui op de bank blijft zitten is de kans groter dat je aankomt dan wanneer je die calorieën (deels) weer verbruikt door bewegen,sporten enz
Maar meestal is dat niet een dag later gelijk op de weegschaal te zien.
Eerder de dag daarna.
Ritsuka
11 jaar geleden
1 dag teveel eten kan je lichaam vaak nog wel een beetje compenseren, je merkt het vaak pas als je meerdere dagen achter elkaar veel te veel eet

Antwoorden (3)

Je wordt wel meteen zwaarder, maar je komt op zijn hoogst een ons (of twee) aan.
Als je meer eet dan normaal, zit er meer voedsel in je ingewanden. En dat bestaat (onder andere) uit water. Dat zie je dus meteen op de weegschaal.
Maar om een kilo aan te komen, moet je echt enkele duizenden kilocalorieën méér hebben gegeten en gedronken dan je verbrandt, en dan heb je echt ontzettend zitten bunkeren. 7.000 kilocalorieën eet je niet in een dag bij elkaar, hoor (tenminste, dat hoop ik).
Dus ja, je wordt meteen zwaarder. Je krijgt er misschien ook een beetje vet bij, maar dat is absoluut niet de hoeveelheid die de weegschaal aangeeft. Het grootste deel is ballast en water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat ligt er aan hoeveel je lichaam van de hoeveelheeid voedsel opslaat in de vorm van vet.wat je namelijk niet direct nodig hebt om te verbranden omdat je meer eet dan nodig wordt opgeslagen in de vorm van lichaamsvet.in het voorbeeld zou dat niet veel zijn omdat je toch wel 2000 per dag nodig hebt,maar is ook weer afhankelijk van je activiteit.zo kun je makkelijk 3000 cal.verbranden op een dag hard werken of sporten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je komt inderdaad aan als je meer eet dan dat je verbruikt, het lichaam houdt geen calorieën in reserve maar slaat ze op als vetten die dezelfde dag nog kunnen verbranden wanneer je lichaam meer energie verbruikt dan dat er aanwezig is in je bloed. Een normaal gebouwde man verbruikt gemiddeld zo 'n 3000 calorieën per dag. Het is niet haalbaar om iedere dag het juiste aantal te consumeren gelijk aan je verbruik. Je vetcellen zijn dus heel de dag actief. Hou er ook rekening mee dat ons lichaam voor 70% uit vocht bestaat, niet alleen uit vaste stof dus.