Ik val nu af door normaal gezond te eten. Blijf ik afvallen als ik het gewenste gewicht bereik?

Ik heb een paar kilos te veel, ben begonnen met normaal en gezond te eten. Dus geen extras of snacks. Ik val nu af. Maar stopt dit afvallen als die kilos weg zijn? Anders neem ik aan dat je te dun wordt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Als je op een gezonde manier aan het afvallen bent, dan stopt dit uiteindelijk vanzelf. Dan heb je het gewicht bereikt dat past bij de kcal die je eet en verbrand.

Let er vooral op dat je niet te snel afvalt, en dat je niet te weinig eet (onder de 1200 kcal per dag is erg ongezond).
Ritsuka
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je eet als iemand van bij wijze van spreken - 70 kilo, ga je dat vroeg of laat ook wegen, en zul je niet verder afvallen. Eet je MINDER dan nodig is voor het streefgewicht, dan zul je nog iets verder afvallen, MAAR dan loop je ook in de jojo-valkuil ; je lichaam kan dan met minder calorieën toe. Gewoon normaal eten (rond de 2000 kc per dag, afhankelijk van je leefpatroon), en je hoeft nooit op dieet, maar gaat ook niet op een 'laag pitje'. Zeker met zo weinig overgewicht is dit dus de beste manier om weer iets minder te gaan wegen. Je kunt dat eventueel versnellen door meer te bewegen, maar ga zeker niet minder dan pakweg 1500-1700 kc per dag eten, want dan vertraag je dus WEL je verbranding, en val je niet zozeer meer af, maar kom je zelfs weer AAN van minder dan je nu doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor je blijft niet afvallen, al dat 'snaaien'' geeft je extra gewicht , doe je dit niet meer dan val je zomaar 5 kilo
af.
Dan blijf je weer op gewicht, Als je gezond blijft eten, is niets aan de hand wees er maar blij mee, knap dat je de snacks zo kan laten staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lichaam heeft een mooi systeem dat homeostase heet. Het zorgt voor een balans in je lichaam. Als je lichaam denkt, en dat ligt bij iedereen anders, ik vind dit een mooi gewicht, dan zorgt het lichaam dat je op dat gewicht blijft. Daarom is een paar kilo afvallen of aankomen ook makkelijker omdat het binnen de grenzen van een gemiddelde valt.

Kort gezegd: Nee je valt niet blijvend af, als je normaal en gezond blijft eten blijf je na verloop van tijd op gewicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat gewicht hoeft niet per se je streefgewicht te zijn, vaak is het een paar kilo meer. Dat kun je beter accepteren dan blijven proberen met (strenger) diëten die paar kilo er nog af te krijgen, want dan ga je jojo-en.
Je zult merken dat hoe dichter je bij je streefgewicht komt, hoe minder je gaat afvallen. Op een gegeven moment val je gewoon niet meer af.