Macaroni is een pasta gemaakt van tarwemeel en water. Pasta is het Italiaanse woord voor ‘deeg’. Dit deeg wordt onder hoge druk door een matrijs (een mal) geperst. Onder aan de matrijs zit een vormpje. Daar gaat de pasta doorheen en het wordt dan eronder afgesneden. Zo ontstaan de vormpjes.

De elleboogjes krijgen zo'n typische kromme vorm doordat de pastasliert door een scheefgeplaatste ring aan één kant wordt afgeremd.

En dat de macaroni hol is komt doordat er een naald in de matrijs staat. Bij het verlaten van de matrijs sluit de macaronibuis zich op de plaats waar de naald verbonden werd met de matrijs.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Wat grappig! Ik zou, als er nog geen antwoord op deze vraag gegeven zou zijn, ook hebben gekeken op de website van Willem Wever! + 1 voor je antwoord!

Andere antwoorden (1)

Ook bekend als macaroni pasta in het buitenland is een van de heel gewone meel producten worden over het algemeen gebruikt zetmeelrijk voedsel door het breken, gel, gearomatiseerd, knijpen, drogen en maakte diverse goede smaak unieke smaak pasta gerechten. Werkwijze voor het produceren proces: bloem in een mixer (as) in het mengsel van water 5 tot 10 minuten, nat de bloem in de tweede menger (uniaxiale) werden gedurende ongeveer 7 tot 8 minuten. De natte-gemengde meel door een verticale schroeftransporteur in pasta extruder, extruder cilinderwand is dubbel, clip holte waterkoeling. In de cilinder uitlaat uiteinde is uitgerust met gieten, natte meel werd geëxtrudeerd uit de matrijsopening rolmes snijden natte macaroni. Product automatisch in de pre-droogmachine vallen, droog machine pre-pre-gedroogde vallen automatisch ver infrarood droger, in de 27e minuut na het drogen, automatisch vallen in het koelapparaat, koelen na producten.