Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom smaakt bier soms vies?

de ene keer is het lekker maar het kan ook heel vies zijn.
zo heb ik het wel eens vaker.
ik drink het dan niet verder op.
het is iets van de laatste tijd.
ik heb het ook al eens eerder gehad.

Toegevoegd na 23 minuten:
de smaak staat mij dan tegen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee smaak is er nauwelijks aan bier, en alle Nederlandse dieren lijken zo sterk op elkaar, daar zit weinig verschil in... Bier is een hele vreemde drank, er zit 5% alcohol in en je hebt meer water nodig om het te verwerken dan er water zit in bier van 5%, dus je krijgt er dorst van, het lest helemaal niet...

Als je ooit in Tjechië komt moet je het echte Pilzen bier maar eens proberen, dat is net iets meer dan 3%, dat klopt precies, dan kun je drinken en bouw je geen vloeistofschuld op... Dat is goed en gezond, maar van bier van 5% krijg je dorst... En daarom kun je het blijven drinken, gewoonweg omdat je er dorst van krijgt...

En soms staat je dat tegen, dan is de smaak helemaal waardeloos en heb je er geen trek in... Je hebt dan even een antipathie opgebouwd en dan smaakt het niet... Het kan goed zijn als je de eerste tegen je zin in drinkt dat het dan wel weer gaat en dan weer een vloeistofschuld opbouwen... En je kunt er dan twee keer plezier van hebben...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Misschien is er iets misgegaan bij het afvullen van de flesjes of misschien heb je daarvoor iets gegeten wat invloed heeft op je smaak.
Bij Heineken sturen ze zelfs een koerier naar je toe om het slechte flesje op te halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is je bier dood geslagen, dat gebeurd als het biertje al een tijdje Gedopt is dan slaat hij op een gegeven moment dood.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal er niet zoon lang verhaal van maken maar als je uit een flesje drinkt dan kan het zijn dat 1 flesje anders smaakt dan de andere ,dit heeft te maken dat het dopje er niet goed op zit en er zo lucht bij het bier komt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mogelijk zijn er 2oorzaken.

Het slaat dood,dit komt als het glas waar je het inschenkt
een beetje vettig is,je kan dat het beste schoonmaken in warm water met een beetje soda.

Mogelijk is het te oud,( ouder dan 3 maanden ) dan kan je
het nog wel gewoon drinken,maar het is dan niet lekker meer.

Proost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is ook mogelijk dat jij op dat moment niet zo lekker in je vel zit, zodat je smaak heel anders reageert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan best zo zijn dat je lichaam dan geen bier wil. Bijvoorbeeld als je een infektie hebt want alcohol is niet bevordelijk voor de toestand der witte bloedlichaampjes. Dan moet je het niet drinken. In die zin is smaakbeleving een signaal van je lichaam naar je bewustzijn.
Er is eens een franse filosoof geweest, Merleau Ponty, die dit als een van zijn grondregels had: het lichaam heeft meer weet van de wereld dan wijzelf.
Maar het niet gaan omkeren hoor. Zo van: het smaakt opperbest laat ik er nog maar een paar nemen. Alcohol onder normale omstandigheden in overvloed is en blijft niet gezond.

Toegevoegd na 11 minuten:
Een heel fraaie die verwijst naar die wijze regel van die filosoof is te vinden bij de schrijver Marquez. In het boek 'honderd dagen eenzaamheid' beschrijft hij dat een meisje dat uitgehongerd is aarde begint op te eten in een haast bewustzijnsloze toestand. Toegepast: haar lichaam liet haar dat doen, ze had die mineralen zeer nodig.

Toegevoegd na 2 dagen:
In die zin is het te vergelijken met pijn. Dat is een signaal van het lichaam naar het bewustzijn dat er iets niet goed is. Jeuk daarentegen nodigt je uit te krabbelen. Wrijven help wel!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lekkerst is voor mij een vers getapt pilsje bij een pikante maaltijd. Dit is lekker koud met vol schuim. Ik ben meer wijn drinkster maar mijn man drinkt wel altijd een pilsje. Hij heeft ook weleens dat het hem niet smaakt. Ik denk dat het er ook aan ligt in hoeverre je er echt trek in hebt, ( het is n.l. ook vaak een gewoonte) of je al moe bent, wat je eet of gegeten hebt, of de houdbaarheids datum het einde nadert of overschreden is en hoe lang het al in je glas staat. Bier is een heel ander verhaal als pils, maar ik denk dat je dit laatste bedoelt. Bedenk wel dat de temperatuur ook belangrijk is. Wij drinken het meestal te koud, maar vinden dat vooral `s zomers als het warm is erg lekker. Persoonlijk vind ik niets zo vies als een lauw pilsje, maar bier hoort eigenlijk eerder lauw als koud gedronken te worden, misschien vind ik daarom pils lekkerder.
(Lees meer...)
amc
14 jaar geleden
Ik vind bier ALTIJD vies en daar zal geen verandering in komen.

Misschien ben jij ook geen echte bierdrinker en kun je beter wat anders zoeken wat lekker is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding