Is de limonade siroop slimpie voor diabeten dik makend (wel aangemaakt met water )?

een jaar geleden
in: Dranken
2.4K
Ritsuka
een jaar geleden
Lees de ingredienten, dan weet je het
Rieneke1
een jaar geleden
0% suiker.

Antwoorden (2)

Nee.

Laat ik eerst even de vraag uit elkaar slopen want hij is wat vreemd gesteld.
-Het maakt in principe niet uit of je limonade aanmaakt met water of niet. Zolang je maar evenveel limonade in zou schenken als je wel aan zou maken met water. (dus zeg een 1/5 van een glas). Of anders beredeneerd het maakt niet uit of je met water aanmaakt (of met hoeveel water) zolang je precies elke week een fles opmaakt.
-Iets is niet dikmakend of niet, iets bevat relatief veel calorieën of niet. Of je dikker wordt hangt af van algeheel dieet en beweging. Enkel van producten die 0 calorieën bevatten zou je kunnen zeggen dat je er niet dik van zal/kan worden.
-Dat geldt voor zowel mensen met als zonder diabetes

De vraag die dus zonder ruis gesteld kan worden is:
Hoeveel calorieën bevat X product?

www.slimpie.com/veelgestelde-vragen/
"
Is Slimpie geschikt voor mensen met diabetes?
Slimpie is uitermate geschikt voor mensen die geen suiker willen of mogen gebruiken. De Slimpie siropen en waterijsjes bevatten 0% suiker & calorieën.
"

Als je met je huidige leefwijze niet dik wordt en de enige aanpassing is dat je Slimpie limonde er bij gaat drinken, dan zal je daar dus niet dikker van worden.
===
Deze site geeft aan dat er meer dan 0 kcal inzit
https://www.dieetwebshop.nl/slimpie-siroop-bosvruchten

Dus 0,45 kcal per 5 gram (wat me vrij weinig lijkt per glas).
Maar dat zou je er met 1 uur wat actievers doen dan tv kijken makkelijk vanaf branden.
https://www.dieetplaneet.nl/hoeveel-je-verbrandt-per-soort-beweging
===Met dank aan Ozewiezewozewiezewallakristallix===
Bewerkte producten met 0 calorieën zijn in directe zin geen 'dikmakers' maar zij triggeren wel vaak smaken, geuren en/of gewoontes die kunnen (ver)leiden tot het eten en blijven eten van ongezonde dingen. Daarnaast zijn suikervervangers ook niet altijd even gezond.
Toegevoegd op 26 februari 2023 11:39: tekst
een jaar geleden
SimonV
een jaar geleden
+ "De Slimpie siropen en waterijsjes bevatten 0% suiker & calorieën. "
Klopt inderdaad niet, een glas van 250 ml bevat 2,5 kcal.
https://www.slimpie.com/producten/siropen/aardbei/
LeonardN
een jaar geleden
:D of je moet de zin ander lezen.
"De Slimpie siropen en waterijsjes bevatten 0% suiker & (wel) calorieën. "
Wel een slechte zaak dat ze zoiets zetten op hun FAQ
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Bewerkte producten met 0 calorieën zijn in directe zin geen 'dikmakers' maar zij triggeren wel vaak smaken, geuren en/of gewoontes die kunnen (ver)leiden tot het eten en blijven eten van ongezonde dingen. Daarnaast zijn suikervervangers ook niet altijd even gezond. Je 'nee' in je antwoord klopt dus wel, maar behoeft enige nuance.
LeonardN
een jaar geleden
@Ozewiezewozewiezewallakristallix
Goed punt. Bijgevoegd
Nee, de limonade siroop van Slimpie is niet dik makend. Het is een suikervrije siroop die je kunt aanmaken met water. Het is een gezonde optie voor mensen met diabetes.
9 maanden geleden