Door wat kan kamille thee slaapwekkend (enz.) zijn

Veel zeggen dat je van kamille thee in slaap kan vallen. Maar hoe zorgt die thee dan daarvoor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (3)

Er zitten oliën en andere stoffen in kamille die vrijkomen als je er bijvoorbeeld thee van trekt. Die stoffen werken (licht) ontspannend, en dan kan het makkelijker zijn om in slaap te vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk, dat er BEHALVE de enigszins rustgevende bestanddelen vooral iets NIET in zit, nl theine ofwel cafeine, dat een OPWEKKEND effect heeft.

Misschien bedoel je dat niet helemaal met je vraag maar ik denk wel dat het zo werkt, je bent, als je veel koffie/thee drinkt, ZO gewend aan het effect van de caffeine dat het je je extra ontspannen zou kunnen voelen als je iets drinkt waarvan je weet dat het thee is en waar dat pepmiddel niet in zit.

Dus zelfs als je niet echt slaperig wordt ervaar je het toch als een verschil (ben ik nog te volgen?)
12 jaar geleden
Er zitten stoffen in die (licht) ontspannend werken op maag en darmen. Dit geeft het lichaam meer rust waardoor je gemakkelijker in slaap komt.