Kan je olijolie hergebruiken?

Kan je olijfolie nadat je het al hebt gebruikt om iets in te frituren nog zeven en bewaren om het nog een keer te gebruiken? Ik moet er wel bij vermelden dat één van de loempia's die ik er in heb gefrituurd verbrand is en de olie dus wel erg heet is geworden. Weet iemand het?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.9K
ronron1212
10 jaar geleden
Het vet neemt smaak over dus de olijf olie wordt anders van smaak en geur.

Het beste antwoord

Als olijfolie te heet is geworden, en/of zichtbaar verkleurd kun je 'm beter niet meer gebruiken. Zeven helpt daar niet tegen, omdat de samenstelling van de olie zelf is veranderd.
Bewaren is een ander verhaal. Zelf doe ik de olie weer terug in de fles na het bakken van oliebollen. miets -tie niet te donekr is geworden dus. Kun je zo weer gebruiken om bijvoorbeeld pannenkoeken te bakken.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus niet meer gebruiken maar wel bewaren om te gebruiken. ...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!