Mag je ijs/snoep verkopen zonder verguning?

Wij hebben een klein krampje we wouden schep ijs en snoep verkopen, mag dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.6K

Antwoorden (4)

Nee. Voor verkoop van levensmiddelen heb je een vergunning nodig, of je dat nu in een krampje doet of elders. Daarnaast zal je je aan de Warenwet moeten houden met hygiene en zo.
Utrecht
13 jaar geleden
Dat mag alleen op koninginnedag in de meeste gemeenten. Verder moet je netjes een vergunning aanvragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, inderdaad het mag niet. Voor het 'verkopen in de open lucht' heb je een vergunning nodig, een ventvergunning of een standplaatsvergunning. Venten is als je echt door de straten verplaats. Standplaats is op een vaste plek. Standplaatsen zijn meestal aangewezen plekken, aangewezen in een standplaatsenverordening van een gemeente.
En inderdaad, de Voedsel-en warenautoriteit krijgt een afschrift van de vergunning en komt onverwacht controleren. Daarnaast komt ook een inspecteur van de gemeente controleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee,dit mag niet.Het verkopen van schep of softijs is aan zeer scherpe hygienische regels gebonden en daar is een vergunning voor nodig. De betreffende leerstof hierover is o.a een onderdeel van de drank en horecawet.