Hoe kom ik van mijn eet en snoep verslaving af

Ik eet en snoep echt de hele dag door, ik begin wel altijd met boterhammen en voor 12.00 uur ook nog. Maar daarna komt de lekkernij dan avond eten en 10 minuten daarna heb ik weer trek in snoep. Het is niet dat ik dik ben heb een snelle stofwisseling en mijn schildklier is getest of deze niet te snel gaat wegens niet aankomen en gewicht van 54 kilo maar dit is allemaal gezond. Ik wil gewoon kappen met dat snoep en de hele tijd honger of trek hebben in iets.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
Hoeveel boterhammen eet je?
En wat eet je verder op een dag (behalve de snoepjes)
Misschien eet je wel echt te weinig, en heb je daarom zo'n honger.
Ritsuka
10 jaar geleden
Eet je ongeveer dit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de ochtend vaak twee boterhammen, fruit tussendoor en daarna nog twee boterhammen. Na 12 uur ga ik snoepen: koekjes, chocola en crossaintjes vaak. Dan komt me avond eten en vlak daarna ga ik vaal heel de avond door tot een uur voordat ik ga slapen dan
Ritsuka
10 jaar geleden
Dan is 4 boterhammen en een stuk fruit blijkbaar niet genoeg. Probeer eens wat meer eiwitten en vetten te eten, dat vult een stuk beter.
Dus kwark, yoghurt, volle melkproducten, eieren etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is zeker niet genoeg: je moet minstens eten wat je krijgt als je onderaan deze site je gegevens invult anders kom je tekort aan vitaminen, mineralen, eiwitten etc: http://www.voedingscentrum.nl/nl/schijf-van-vijf/schijf.aspx
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ken het probleem, zelfs als ik niet snoep, eet ik de hele dag door andere dingen (crackers, dadels, fruit, lepel pindakaas, kwark, plakjes kipfilet of runderrookvlees) het gaat maar door, het houdt niet op! Dus allemaal wel gezonde dingen (tenzij je er teveel van eet). Ik snap ook echt niet hoe het kan, heb echt een soort van eetverslaving (alles moet altijd op) en ik wil er ook van af!
Ritsuka
10 jaar geleden
@LFN: heb je al eens gekeken of je verder wel genoeg eet op een dag dan?
Want ik had een tijdje geleden ook dat ik de hele dag door zat te snaaien, en het bleek dat ik gewoon meer moest eten bij mijn maaltijden, omdat ik te laag zat met mijn dagelijkse kcal. En toen ik daar op ging letten was het snaaien voorbij.

Het beste antwoord

Probeer suiker en e nummers te vermijden.
Door suiker te eten krijg je nog meer trek in suiker.
Dit geld ook voor enummers.
In sommige produkten zoals chips zitten e nummers die een stofje bevatten waardoor je niet een handje vol maar de hele zak leeg eet.
Probeer zoveel mogelijk dingen te eten die geen ingredieenten lijst bevatten zoals een ei of een appel. Heb je zoete trek neem dan een stukje pure chocolade.
Maak je koekjes zelf met agavesiroop of stevia ( geen gewone suiker) of nog beter met dadels.
Kook je maaltijden zonder pakjes en zakjes die bomvol suiker zitten maar maak het zelf met verse kruiden.
Je zult zien dat als je minder suiker eet je vanzelf van je verslaving af komt.
Alleen is het in het begin heel moeilijk omdat jet echt overal in zit.
Ook is het verstandig om tarwe te vermijden maar doe niet alles tegelijk, dan is het veel te moeilijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Agavesiroop is net zo goed als suiker slecht voor je:
http://www.praktijk-advance.nl/blog/voeding/agavesiroop-een-wolf-in-schaapskleren
http://www.ingevanhaselen.nl/gezonde-lifestyle/agavesiroop-is-slechter-dan-suiker/
http://www.lunteren.com/nl/Nieuws/Eten-en-gezondheid/Agavesiroopenwatisnudewaarheid/
Ritsuka
10 jaar geleden
agavesiroop word door je lichaam op dezelfde manier gebruikt als suiker/energiebron, dus dat maakt niet zoveel uit.
En vraagsteller is volgens mij wat jonger, dus ik denk niet dat ze zelf kookt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kook iedere dag, en wel gezond altijd groenten en ik maak echt van alles. Het is niet zo dat ik vaak makkelijk kook want van huis uit ben ik gewend Savonds normaal en gezond te eten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uitgebreide antwoord en veel tips, dit ga ik zeker toepassen! Bedankt

Andere antwoorden (4)

Je kunt iets anders gaan doen in plaats van het snoepen. Doe iets dat je afleidt in plaats van het ongezonde eten. Zo kun je bijvoorbeeld in plaats van te gaan snoepen gewoon een glas water nemen of juist iets gezonds. Ook is het aan te raden om voor langere tijd minder zoetigheid en suikers te eten, je lichaam is er verslaafd en als je echt streng voor jezelf bent en jezelf dwingt het niet meer te nemen zal je lichaam er ook aan gaan wennen dat hij het niet meer binnen krijgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thee drinken in plaats van het snoepen helpt bij mij.
Ik zelf wissel het af tussen natuurlijke rooibos en groene thee.
Groene thee voor in de ochtend en in de middag, want deze bevat cafeïne.
Rooibos voor in de namiddag en avond. Vooral in de avond weerhoudt thee mij van snoepen: De warmte, en hoeveelheid zorgen voor een vol gevoel; en naast dit bevatten deze theeën veel mineralen en vitaminen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je onder een snoep verslaving lijd, kan je lichaam echt niet meer zonder snoep. Je lichaam is dan zo gewend aan de suikers die je elke dag binnen krijgt, dat je niet meer zonder kan. De oplossing van snoepverslaving is dat je ervoor moet zorgen dat je bloedsuikerspiegel niet met grote maten stijgt, maar gelijkmatig word. Om van je suikerverslaving af te komen heb 4 a 5 weken nodig. Je zult het probleem eerst bij je zelf moet oplossen, je moet namelijk je mindset goed zetten. Je moet continu zodra jij de verleiding krijgt naar een snoepje te grijpen, bij jezelf denken niet doen anders kom je er nooit van af. En als de verleiding dat toch zo groot is ga op zoek naar vervangers, zoals een appel of banaan. Doet dit uiteraard natuurlijk ook met mate, niet dat je straks een fruit verslaving hebt ;) Bouw het snacken af, je zult zien als je het netjes afbouwt je er wel komt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt een combinatie van honger en een suikerverslaving.
(klinkt erger dan het is hoor)

Met honger bedoel ik dat je lichaam bepaalde voedingsstoffen te weinig binnen krijgt.
Waarschijnlijk o.a. vetoplosbare vitamines.
Door het vele suiker is je bloedsuiker onstabiel.
Als die laag wordt krijg je trek.

Goed vet eten helpt hierbij. Het verteerd langzaam waardoor je langer verzadigd blijft.
Zo is het makkelijker om van het snoep af te blijven.
Dus lekker dik roomboter en volle kaas op brood, enzovoorts.