hoe noem je het als een soep goed gevuld is?

hoe noem je het als er flink wat inhoud in een soep zit dus bijvoorbeeld een tomatensoep met veel vermicelli en runderballetjes?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dan kun je het een maaltijdsoep noemen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Maaltijdsoep was ook het eerste wat bij mij opkwam, plusje voor jou dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Precies, zo heet het.

Andere antwoorden (3)

gevulde soep
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies. Ingewikkelder is het niet.
Poet
10 jaar geleden
Goed gevulde soep is ook prima lijkt me.
Met een correcte keukenterm noemt men zo een soep "een gegarneerde soep"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Garneren is mooi opmaken, versieren... waar vind jij dat dit een gegarneerde soep zou zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste Pelle,
ik zei dus met een correcte keukenterm noemt men dit een gegarneerde soep.
Garneren staat niet voor versieren of mooi opmaken want de correcte keukenterm hiervoor is dresseren.
Een garnituur is iets dat aan soep wordt toegevoegd na het bereiden en voor het opdienen.
Dus een soep waar verschillende garnituren aan worden toegevoegd is een gegarneerde soep.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van Dale: gar·ne·ren (garneerde, heeft gegarneerd) 1versieren, m.n. van gerechten. gar·ni·tuur (o en v; meervoud: garnituren) 1geheel van voorwerpen die bij elkaar horen: nagelgarnituur; iets van de (of: het) tweede garnituur niet de allerbeste kwaliteit (ook bittergarnituur). WWDiver1: ik vind alles best maar kom eens met een bron waarin staat wat een gegarneerde soep is want ik kan het gewoon niet vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier vind ik bijv wel wat garneren is in soep maar dat kan ook peterselie zijn: http://eten-en-drinken.infonu.nl/diversen/27889-diverse-manieren-om-soep-te-garneren.html en ik vind niet dat het toevoegen van peterselie het nou een goed gevulde soep maakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een garnituur kan inderdaad van alles zijn.
En het is niet dat het in de Van Dale zo staat dat het ook zo is. Ik heb daarom ook vermeld dat het een keukenterm is. Dit wil zeggen vaktaal, als ik het met mijn collega's heb over een garnituur weten zij direct over wat ik praat net zoals wanneer ik zeg dat iets zo of zo gedresseerd moet worden.
De Van Dale wordt samengesteld door taalkundigen, keukentermen worden gebruikt door koks, dat is een van de redenen dat die twee ietwat kunnen verschillen, dit gaat trouwens ook op voor andere vakterminologie.
Gevulde maaltijdsoep