Ik heb net alcohol ingeademd. Is dat slecht voor je sportprestaties en voor je hersenen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
Antoni
3 jaar geleden
Er zijn allerlei stoffen die alcohol worden genoemd. Wat heb je nu precies ingeademd?
redhouse
3 jaar geleden
Tja, wat voor één geldt, geld niet voor de ander.
Wielren nu al 40 jaar en drink regelmatig alcohol, nu 73 jaar en het gaat nog steeds prima.

Antwoorden (2)

Het is veronrustend dat de alcohol zo snel naar de bloedstroom, brein en de longen gaat. De alcoholdampen zijn erg giftig voor de longen, deze trend kan ernstige bijwerkingen hebben.'
fremar
3 jaar geleden
Alleen in grotere hoeveelheden en over een langere periode.
Een paar adem teugen gasvormige alcohol daar heb je helemaal geen last van.