Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Vroeger had bakpapier een waslaagje, maar dat is nogal een vettige bedoening. Tegenwoordig wordt het papier behandeld met zoutzuur of soms met zinkchloride.
Dit proces lost het papier een beetje op en gelatineert het papier, waarna de chemicalieën er uit worden gewassen.
Omdat het papier wel onbrandbaar wordt door deze behandeling, maar erg bros, wordt het vaak nog nabehandeld door plastificering met glucose, glycerine of siliconen.
(Lees meer...)
AWM
15 jaar geleden
AWM
15 jaar geleden
Nou ja, de chemicaliën worden er uitgewassen hoor!
En waar ik zoutzuur schreef, bedoelde ik zwavelzuur...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Getver... ik dacht dat het waslaagje nog steeds gewoon gebruikt werd. Inmiddels gebruik ik al tijden een siliconen anti-aanbakmatje in plaats van bakpapier, behalve voor het strijken van strijkkralenwerkjes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Haha, ja, daarvoor blijft bakpapier (dit type, want met een waslaagje lijkt me ook niet handig) onmisbaar.

Andere antwoorden (3)

Dat kan wel degelijk aanbranden!!! Heb t zelf meegemaakt,denk alleen minder snel!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zit een dun laagje was overheen, waardoor het minder snel aanbrandt en er minder vet in trekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Rieneke1
15 jaar geleden
kijk daar hebben we wat aan, + :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+ goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 Zo voelt het ook
AWM
15 jaar geleden
Daar hebben we wel wat aan, maar dat soort papier is niet meer te koop.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
??? Zulk bakpapier heb ik al in geen jaren en jaren meer gezien.....klopt dus ook niet meer voor de huidige 'bakpapieren'.
Bakpapier is speciaal geprepareerd papier dat in de oven gebruikt wordt om te bakken voedsel niet aan de bakplaat of springvorm te laten kleven. Het wordt in de supermarkt verkocht op een rol, zodat de benodigde lengte kan worden afgescheurd. Na gebruik kan het in de vuilnisbak.
Wat erin zit weet ik helaas niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing