Als ik een lege maag heb en ik eet een appel, krijg ik vaak nog meer honger. Weet iemand hoe dat kan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.5K

Het beste antwoord

Een appel activeert de activiteit van je maag. Het helpt vaak ook om weer trek te krijgen als je niet wilt eten als je misselijk bent. Erg gezond, half uurtje voor het eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dat ligt niet aan de appel,maar aan de hoeveelheid voedsel die je eet. bij (zeg maar) anderhalve boterham zou je precies hetzelfde hebben.
De maag begint te werken zodra de appel de maag bereikt en blijft dan een tijdje zuur produceren.de appel is zo weg maar het zuur niet en dus heb je weer (en meer)honger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dat komt doordat je opeens veel suiker binnenkrijgt. Dat wordt zeer snel in je bloed opgenomen. Je lichaam is er van nature op ingericht om beschikbare voedingsstoffen zo veel mogelijk op te nemen. Suikers zijn een heel gunstige voedingsstof. Daarom reageert het lichaam maximaal en geeft dus het signaal dat je honger hebt. En dus meer voedsel tot je neemt. Het is een kwestie van evolutie: als er voedsel beschikbaar is, neem het dan maximaal tot je.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens, als je de appel een uur eerder neemt, zul je merken dat je juist het hongergevoel kunt uitstellen. Probeer maar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is honger?
In de oorlog wisten ze wat honger was!

Neem een biologische bij voorkeur zure appel.
Eet hem gerust met schil want hij is niet bespoten met pesticiden. Neem nog twee glazen bronwater, en je kunt er best weer een tijd tegenaan.

Tijdens het eten van die appel. Concentreer je op het eten. Goed kauwen. Proef die appel!

Niet gedachtenloos op zitten eten bij de televisie.
Waardeer je voeding, en je leeft er langer op!
(Oosterse wijsheid)

Een appel bevat zoals reeds gezegd veel suikers en die kunnen je insuline niveau verstoren. Zeker, als je ze zonder schil eet!

Mocht je dus een lege maag hebben zijn er best betere voedingsmiddelen te bedenken dan een appel hoewel die reuze gezond kan zijn.

Een gebakken ei of een portie rauwe groente kan wel eens veel beter vallen en meer verzadigen dan een appel!

En verder, weet je wat zo interessant is over het hebben van honger, zoals je dat schrijft: Als je drie of vier dagen niet gegeten hebt, kan het ineens heel goed zijn dat je totaal geen honger meer hebt!!

Je maag is dan kleiner geworden, en zit in een spaarstand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kunnen de minkukels nog even uitleggen wat er mis is met dit antwoord? Dan kan ik er misschien nog wat van leren. En anders: Ga lekker buiten spelen als je het niet beter weet!
Kimath
13 jaar geleden
Het is een mooi uitgebreid antwoord, maar er wordt niet echt uitgelegd hoe het nu komt dat je meer honger krijgt na het eten van een appel.
De minnen zijn overigens niet van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind die honger/oorlog opmerking ook een beetje vreemd. Omdat er in WOII mensen zijn verhongert, mag dan niemand het woord honger meer gebruiken? Als je maag leeg is, dan heb je honger. Heel eenvoudig. Maar er zijn mensen die vinden dat zolang je niet ondervoed bent, je niet mag zeggen dat je honger hebt, maar trek. Verder vond ik er een hoop goede dingen in staan zoals een ei of groenten als tussendoortje. En het je bewustzijn van je eten, dus langzamer eten en er van genieten.
En wat je zegt over geen honger meer hebben: dat komt doordat je lichaam dan overgaat in ketose. Als je een paar dagen niet eet is je voorraad glycogeen op en gaat je lichaam over op vetverbranding. In dit proces komen er ketonen vrij die in je bloedstroom zitten en ook in je urine. Je kan dus testen (met Ketostix) of je lichaam in dit proces zit. Een neveneffect van die ketonlichamen is dat het je hongergevoel remt. Dus geen honger. Ik heb het eens uitgeprobeert en het werkt echt zo.
Je spijsvertering gaat aan het werk door die appel, en maakt veel verteringssappen aan (o.a.maagzuur) waardoor het voelt als honger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou als je (honger) hebt
geef je maag het zelfde gevoel als je dorst hebt.
ongeveer hetzelfde.
als je ernstige dorst hebt dan is alleen dan het gevoel of de vraag erna anders.
probeer eerst wat drinken het liefst water!
dan wacht je 15 minuten,
heb je nog honger neem je weer een glas water.
wacht je 15 minuten heb je nog honger dan weet je zeker dat je honger hebt en kun je echt iets gaan eten!