Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft er voor mij, tips voor het gebruik van een hooikist?

Sinds vandaag gebruik ik voor het eerst een hooikist, soep heb ik gemaakt en de pan om het na telaten garen in de kist gezet. Ik weet dat je er kranten, schapenwol en/of dekens en kussen in kan doen (om de pan heen) Nu heb ik kranten gebruikt (gepropte kranten) Heeft iemand tips, hoe en wat ik er allemaal in kan doen aan eten? Recepten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Even googelen levert al aardig wat op, zie hieronder:

Ik krijg bijna weer zin om zelf yoghurt te gaan maken!

De onderste link geeft een recept voor yoghurt. Het moeilijkst van het recept is nog dat je de yoghurt 12 uur moet laten staan op 'lichaamstemperatuur'. Dit kan natuurlijk perfect in je hooikist. (Werkt ook heel goed met poedermelk en dikke yoghurt met een 'levende cultuur' er in. )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik lees in je vraag dat je de betekenis van HOOIKIST al niet begrijpt.
Er moet hooi in inplaats van kranten, dit kun je kopen in een dierenwinkel.

Kook in de ochtend je eten half gaar, stop de pan in de hooikist, deksel dicht en als je in de avond thuis komt is je eten gaar en nog op temperatuur.

Rijst is heel simpel om uit te proberen.

Succes en eetsmakelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou het kunnen proberen met schuimplastic, dat werkt als hooivervanger misschien nog wel beter als het goed op maat gesneden wordt.
Wanneer het 100 jaar geleden al uitgevonden was had het waarschijnlijk schuimkist geheten.
Toch ivm bacterievorming zou ik er niet aan beginnen, maar experimenteren is nooit weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is heet? 70graden? Daaronder begint de ellende.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding