Waar vind ik braadboter zonder lactose?

Sinds een paar dagen weten we dat zowel mijn zoon van 2 als ik zelf een lactose intolerantie hebben. Ik heb al aardig wat lijsten gevonden met producten die lactose vrij zijn, maar ik kan nergens een braad boter vinden zonder lactose. Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.2K
bamibal
10 jaar geleden
Dan gebruik je toch gewoon olie?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of kokosolie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is niet zo lekker voor suddervlees of gehakballen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag is een aantal weken geleden ook gesteld.

Antwoorden (3)

De producten van Wajang zijn zuiver plantaardig, dus lactosevrij. Maar je kunt ook bakken in olie.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of Zeeuws Meisje.
bamibal
10 jaar geleden
Zijn margarines om in te bakken ook goed?
In dat geval zijn er deze:
Alpro Keuken, margarine voor koken, bakken, roerbakken en in ovengerechten, te koop bij allerlei supermarkten.
Healthy Planet Bak & Braad Vloeibaar, te koop bij biologische winkels/natuurvoedingswinkels.
Provamel Bio Soya Bakken en smeren, te koop bij biologische winkels/natuurvoedingswinkels.

Deze zijn allemaal lactosevrij.
Verder kan je natuurlijk ook kiezen om te bakken in olijfolie, zonnebloemolie en allerlei andere plantaardige olieën.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geklaarde boter of Ghee
Dat is roomboter zonder de eiwitten, dus zonder lactose. (korte uitleg)

In elke biologische winkel te koop.
Ook eenvoudig zelf te maken van roomboter.

ps. jaren lactose intolerant geweest en er een jaar geleden achter gekomen dat ik wel rauw melkse producten verdraag.