Waarom staat op de verpakking van brood uit de supermarkt altijd de afbakdatum en nooit de houdbaarheidsdatum?

Hoe weet je dan tot wanneer het brood nog eetbaar is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ik kan me ook voorstellen dat het mensen een prettig idee geeft dat het brood 'vers' is..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry dat ik op jouw antwoord reageer Jdith maar ik krijg net 'n antwoord op mijn verwijderde antwoord (geen idee waarom dat is) dat ik geen antwoord op de vraag heb gegeven.. Waarom staat dit antwoord er dan nog? Dit is ook géén antwoord op de vraag!

Andere antwoorden (2)

De afbakdatum moet er gewoon letterlijk op, en brood is eigenlijk standaard bedoeld om binnen een of twee dagen te eten. In de vriezer echter is het natuurlijk behoorlijk lang houdbaar. Normaliter betekent een productiedatum : ten minste houdbaar tot drie dagen na.... maar brood is voor die tijd vaak allang niet lekker meer. Al zijn er bepaalde soorten (wit) brood die wel een week lekker blijven. (Vast niet de gezondste).

Brood droogt al vrij snel uit, wordt hard of er komt schimmel op. In dat laatste geval kun je het niet meer eten, maar oudbakken brood kun je nog prima roosteren of verwerken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*al lang
Toch een +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom krijg jij niet de opmerking dat je beschimmeld brood wél kan eten?? Ach.. van mij 'n plus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beschimmeld brood kun je eten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, ja, met letterlijk bedoelde ik letterlijk ; geen idee waar die verhaspeling nu weer vandaan komt. Maar beschimmeld brood eten lijkt mij op zijn minst niet smakelijk ; dan is meestal het hele brood muf. Je zult er niet ziek van worden denk ik, maar eetbaar is anders.
omdat de brood in de fabriek wordt gemaakt, en in de winkel wordt het pas afgebakken en dus klaar voor gebruik, denk ik. zoals je een brood invriest dan gaat hij langer mee dan dat je hem gewoon buiten zet of in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*het brood. Hoofdletters ook graag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o sorry.