volgens de etiquette is het onhoffelijk om elkaar voorafgaande van de maaltijd een "smakelijk eten"te wensen, wie weet er een leuk alternatief?.

volgens de etiquette is het ongepast elkaar "eet smakelijk"te wensen. dit omdat dan de mogelijkheid uitgesloten word dat iemand het eten wel eens niet lekker zou kunnen vinden. gezien niets zeggen ook zo ongezellig klinkt zou ik wel eens willen weten wat je dan wel kunt zeggen omdat de etiquette hier geen alternatief biedt.

Weet jij het antwoord?

/2500

smakelijk eten kan maar zelf wens ik iedereen altijd succes (aangezien mn vriendin niet kan koken)

Het enige en juiste antwoord zie ik hier helaas niet staan. "Prettige maaltijd" Dit wordt gebruikt tot aan het koningshuis toe. M.v.g., Gert B. Toegevoegd na 1 dag: Ik ga het nog even verduidelijken. Bij het ministerie Ligt o.a. het blauwe boekje "Vormen, gebruiken en briefwisseling", daar wordt over het algemeen dankbaar gebruik van gemaakt door de ambtenaren. Ook zij worden wel eens geconfronteerd met een ongemakkelijke situatie op dit gebied. Toegevoegd na 1 dag: Vergeet ik nog te vermelden dat daar ook in staat, dat je als gastheer "Prettige maaltijd moet zeggen" na het gebed voor de maaltijd en "En goede bekomst" na het gebed na de maaltijd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100