bestaat er een boterhamhouder (zodat bevroren boterhammen niet omvallen bij ontdooien) voor in de magnetron?

ik zet boterhammen meestal schuin tegen elkaar in de magnetron maar vaak vallen ze snel om waardoor ze niet goed kunnen ontdooien.

gewoon een simpel plastic plankje met "voegen"voor de onderkant van de boterhammen iod. bestaat zoiets?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
paulus811
11 jaar geleden
Ik leg ze gewoon neer. Wat is daar mis mee?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik leg ze 3 minuten op het aanrecht of op een bordje. Zonder magnetron zijn ze ook zó ontdooid. Bespaart een hoop energie en geld.
paulus811
11 jaar geleden
mwoah, 'hoop' energie en geld is wel erg optimistisch. Een bammetje is binnen 10 seconden ontdooit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Komt wel dagelijks (misschien meerdere keren) terug. Totaal zal het toch wel wat schelen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gewoon op een bord leggen of op de glasplaat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of je koopt gewoon vers brood..

Het beste antwoord

je kunt de boterhammen gewoon op een bord leggen of op de glasplaat,gaat perfect
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik snap waarom je de boterhammen verticaal wil houden, anders wordt de onderkant een beetje nat.

Ja, het bestaat... al is het niet helemaal hiervoor bedoeld.

Ik heb bij Ikea een houder gekocht voor de deksels van de pannen, en die is van hout, dus geschikt voor de magnetron. Het ziet precies hetzelfde uit als de houders die je ziet in sommige hotels om de toasts verticaal te houden (zie plaatje)
Ik weet niet meer of het nog in het assortiment zit, kan je even checken op de site. En anders op de Marskramer, Blokker, Hema of zo iets kan je vast een vervanger vinden.

Maar eigenlijk laat ik nooit de boterhammen ontdooien in de magnetron. Wat ik doe is gewoon in de warme, vochtige lucht van de keuken laten ontdooien, niet liggend (met de houder, dus), zodat ze rondom een beetje water condenseren en een heel klein beetje vochtig worden, dat is om te compenseren het water dat door vriesdroog verloren is gegaan in de vriezer. Dan warm ik ze op in de toaster, niet erg lang, gewoon lang genoeg om helemaal te ontdooien en een heel klein beetje kleur te geven en... voilà!

Het brood is weer zo goed als nieuw, en de vieze lucht van de vriezer is helemaal verdwenen.

Eet smakelijk!!

Toegevoegd na 1 uur:
Voor de duidelijkheid, het rekje op de foto is van metaal, en dus niet geschikt voor de magnetron.
Dat wist je al zeker, maar toch... (^_^)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij bestaat er geen boterhamhouder voor de magnetron. Je legt het gewoon op een bord in de magnetron. Kies daarbij het laagste vermogen. Kijk en voel na een halve minuut of het brood is ontdooid. De magnetron warmt brood vanuit de kern van het product vrij snel op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het lijkt op een toastrek wat je beschrijft dus misschien is dat een idee voor je.
zelf ontdooi ik boterhammen liggend op een velletje keukenrol.
dat werkt uitstekend, het papier neemt het vocht op en als je na uitproberen het aantal minuten weet, gaat het altijd goed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe het zo als ik eens brood heb moeten invriezen;
Ik laat het brood in de verpakking in de keuken ontdooien en leg de sneetjes die ik nodig heb op een bord zodra die los te nemen zijn. Dan leg ik op een bord een dubbelgevouwen vel keukenpapier en daarop 2 sneetjes brood naast elkaar. Na 30 seconden op lage kracht (ontdooistand) zijn ze ontdooid en laat ik ze even aan de lucht staan om helemaal te drogen. Dan gaan evtl. de andere sneetjes zo in de magnetron.
Zelfs het korstje is dan nog knapperig, want ik heb een hekel aan zachte korstjes. De magnetron warmt op vanuit de kern en het gaat sneller dan je denkt.
amc