De eerste mensen aten al zoetigheid, namelijk honing en zoete vruchten. Het eerste snoep, zoals wij dat vandaag de dag kennen, ontstond in de zestiende eeuw. Er werd van rietsuiker snoep gemaakt.
Aanvankelijk was snoep alleen beschikbaar bij de apotheek[bron?] maar werd later gewoon in de supermarkten verkocht als lekkernij. Het werkwoord 'snoepen' is hier van afgeleid, en omvat meer dan het eten van snoep. Ook het eten van koekjes, chips en slagroom valt onder 'snoepen'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Al vanaf het begin van de tijd snoepen mensen. Snoep is zoet en bijna iedereen houdt van zoet. Maar, in de oertijd waren er natuurlijk geen dropjes enzo. De eerste mensen op aarde snoepten zoet fruit, zoals bessen. Al snel ontdekten mensen dat je ook met honing dingen zoeter kon maken.
Daarna leerden ze hoe je van suikerriet suiker kunt maken. Pas vanaf de zestiende eeuw werd er in Europa ook echt een soort snoep van suiker gemaakt. Dat was vooral voor de rijken en heette ‘suikerwerk’.
Later werd er ook suiker uit bieten gehaald, maar dit was nog vrij duur. Echt veel (goedkope) suiker kwam er met de speciale suikerbiet. Toen kwamen er enorme suikerfabrieken. En snoepfabrieken. Vanaf toen kon bijna iedereen snoep betalen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iemand dacht hee dat snoep is goed.....
snap je!

nu moet je lachen