Kun je komkommer invriezen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij het invriezen van vaste voedingsmiddelen gaat er met ontdooien vocht verloren. De cellen verliezen vaak een deel van hun structuur. Het kan er dan slap uitzien.
Komkommer is een groente met veel vocht.
Het ligt er aan met welk doel je komkommer wil invriezen. Stel je wilt komkommer verwerken in een bv. komkommersoep dan kan het. Bedenk wel dat je er minder smaak aan zult hebben. Als je het zo wil eten, niet doen.

Het beste antwoord

Nee dan krijg je 'snot'. Beter schijfjes/blokjes inmaken in azijn of tsatsiki maken om langer goed te houden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan je maar dan moet je wel de geschikte installatie hebben, Dat wil zeggen waar je heel snel en zeer koud kunt mee vriezen,
Het probleem zit hem in het feit dat wanneer je langzaam invriest je grote ijskristallen krijgt die op hun beurt de celwand beschadigen, Hierdoor zal dan tijdens het ontdooien het vocht in de cellen weglopen en dan krijg je inderdaad snot zoals mijn voorganger zegt. Ga je nu zeer koud en snel invriezen dan krijg je kleine ijskristallen, en worden de wanden niet beschadigd en loopt het vocht niet weg,
In de winkel kan je ingevroren komkommesr kopen,
Dus ik denk dat uw koelkast niet toereikend is om dit procedee te gebruiken,
Robby BB