slecht eten eten mischien minder gesport?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een ander eetpatroon, een ander dagritme.
Mogelijk wa meer alcohol en zout eten gehad. Ik denk dat het grootste gdeelte vastgehouden vocht is hoor.
Als je nu weer teruggaat naar je normale, gezonde eetpatroon, dan is dit gewicht er zo weer af.
2,5 kilo vet in 1 week is onwaarschijnlijk, vet gaat meestal langzaam, dus ik denk voornamelijk vocht. Dit is er snel bij, en gaat ook snel weer weg.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat Ritsuka zegt. Gewoon vocht.
2,5 kg vet zou 15.000 extra calorien zijn, dat eet je er echt in een week niet bij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mee eens Ritsuka +
Zelf was ik in 3 weken 5 kg aangekomen, en na 4 dagen thuis waren 4 van die extra kilo's weer "verdampt", of beter gezegd uitgeplast.
Dat laatste kilootje moet nog eraf, en dat zal een paar weken duren, maar het lukt wel...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lees mijn antwoord... het gaat niet altijd zo als Ritsuka hier vertelt.
Nog afgezien daarvan, als ik 5 kilo aankom en daarna succesvol afval, dan blijven er zeker twee kilo aanzitten, geloof me, het is zo.
Ritsuka
10 jaar geleden
Nee, het is inderdaad niet altijd zo, maar een kleine verhoging op de weegschaal is niet iets om van in paniek te raken.
Ik let niet eens meer op de weegschaal, ben in de afgelopen tijd iets van 10 kilo aangekomen, maar al mijn broeken zitten losser :)
Druk bezig met krachttraining, in de spiegel zie ik resultaat, maar als ik alleen op de weegschaal af zou gaan zou ik niet blij worden, haha.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben blij voor je, kan alleen maar betekenen dat je lichamelijk nog niet "klaar" was.
En wat je nu zegt "Nee, het is inderdaad niet altijd zo, maar een kleine verhoging op de weegschaal is niet iets om van in paniek te raken."
Ik neem aan dat je het over vraagsteller hebt, want 6.5 kilo in 2 dagen is voor mij VEEL en ook voor anderen trouwens die ik dit vertelde.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik had het over de vraagsteller inderdaad.
Hoe bedoel je 'nog niet klaar?'
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een vrouwelijk lichaam heeft altijd [o.a.] een bepaalde hoeveelheid "Vet" nodig. Dat is nodig om je lichaam op peil te houden, wanneer je dat gaat doen wat wij wel kunnen en een man niet:: zwanger worden en kinderen krijgen. Er zijn vrouwen die te weinig eten en dus afvallen, als dat erge vormen aanneemt praten we over "anorexia" en dat heeft gevolgen. Ook in concentratiekampen [WOII Europa en Indonesië] waar veel te weinig en slecht voedsel gegeten werd, menstrueerden vrouwen niet meer, dit gebeurt dus ook bij vrouwelijke anorexia patiënten. Als je aankomt en je voelt je daardoor beter, is ook weer zoiets wat ons wakker schudt wanneer we naar gemiddelden kijken en persé zoveel of liever zo weinig willen wegen. Bij jou Ritsuka, bedoelde ik alleen maar dat de 2 kilo's "gewoon" nodig waren, dat geeft je lichaam aan, je voelt je nu prettiger/beter, gelukkig.
Het enige waarschlijnlijke antwoord is verbranding die anders dan gemiddeld werkt.

Een weekend met een groep vrienden, gezellig weg; mijn ervaringen :
vrijdagmorgen [gewogen] tot en met zondagavond [weer gewogen] 6,5 kilo aangekomen. Ik heb gegeten wat de anderen aten en gedronken wat de anderen dronken. Ik heb bos- en strandwandelingen gelopen, we hadden een sportmiddag, we hadden van alles. Leg het mij maar uit, ik weet het niet...

Het enige andere wat ik nog kan verzinnen voor jou, is dat je gestopt bent met roken. Ik niet ik rookte nog ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
als je in de avond weegt heb je ook nog eens de inhoud van je maag en darmen meegerekend. Daarom kun je beter alleen in de ochtend wegen, of helemaal niet. je merkt vanzelf aan je kleding of de spiegel hoe je ervoor staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka, dat weet ik allemaal, geloof me.
Ik vertel MIJN ervaring met MIJN lichaam. Jij bent een stuk jonger dan ik en dit weekend waar ik over schrijf vond plaats toen ik meer dan 10 jaar ouder was dan jij NU...