Hoe komt het dat sharonvruchten (kaki's) niet altijd rijp worden?

Vaak zijn sharonvruchten bij aankoop reeds sappig en dus heel rijp. Maar toch gebeurt het meermaals dat deze vruchten - zelfs na 14 dagen - nog steeds hard blijven. Ligt het mmisschien aan de soort?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Kaki's zijn andere vruchten dan sharons. Kaki's rijpen heel goed na op kamertemperatuur, die hebben geen probleem met het rijp worden. Maar ook een onrijpe sharonfruit kan op kamertemperatuur worden nagerijpt. Dus de vraag klopt niet. Sharonfruit kan onrijp gegeten worden, maar een kaki niet - vanwege looizuur.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat ze bij jou hard blijven ligt er dan misschien aan dat je ze te koel hebt liggen?
Amadea