Gaan er belangrijke voedingsstoffen verloren wanneer je een boterham in de broodrooster doet?

Is een geroosterde boterham minder gezond als een normale boterham?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Nee, het brood wordt alleen maar warm, daar gaan vezels niet van op de loop, alleen het vocht.
Nee, bij het roosteren van brood verdwijnt alleen het water uit het brood. Voor de hoeveelheid calorieën en vitaminen per snee maakt dit niet uit.

Toegevoegd na 33 seconden:
http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/overig/bruine-boterham-broodrooster-roostert-gaan.62324
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, maar het voegt wel kankerverwekkende stoffen toe, als er zwarte roosterrandjes aan zitten. Roosterproducten zijn schadelijk. Eet die dus niet op, dat heel donkerbruine en zwarte.