bewaren nat gezouten vis

Hoe lang kan je nat gezouten verse vis eigenlijk bewaren zonder het in te vriezen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Een haring is ook nat gezouten vis, en deze kun je mits goed afgedekt , op 4C max. 2 tot 3 dagen bewaren.
Het ligt er ook aan hoe de vis gepekeld is. Indien je de natte vis onder droog zout bewaard zal de bewaartijd tot 3 weken kunnen zijn.Voor consumptie zal je de vis enige uren in schoon water moeten ontzouten. Ga je de vis daarna drogen zal het een bewaartijd tot 1 jaar hebben.