Hoe kan ik gedroogde sojabrokjes gebruiken?

Ik kook ze wel eens in bouillon en bak ze dan, maar er zijn vast veel meer mogelijkheden om ze te bereiden. Ik zoek dus tips om ze beter en lekkerder te krijgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ingrediënten

100 gram sojabrokjes
1 el olie
1 ui
3 teentjes knoflook
1 blikje tomatenpuree
1 blikje perziken op siroop
1 groentebouillontablet
2 tl sambal
4 el ketjap manis
3 el pindakaas

Bereiden

Kook de sojabrokjes in 15 minuten gaar. Laat uitlekken.

Snipper de ui. Verhit de olie in een wok en fruit hierin de ui. Pers er de knoflook boven uit en laat deze even meefruiten. Voeg de sojabrokjes toe en bak 5 minuten mee. Voeg de tomatenpuree, de siroop van de perziken, het groentebouillontablet en 2 dl water toe en breng aan de kook. Voeg de sambal, ketjap en de pindakaas toe en roer goed door. Laat op een laag vuur eventjes pruttelen. Als de saus niet nat genoeg is, nog wat water toevoegen.

Snijd de perziken in stukjes en voeg toe aan de saus. Laat nog even doorwarmen.

Lekker met zilvervliesrijst.
Bron: http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=15058

Hier nog 8 recepten: http://www.smulweb.nl/zoeken/?query=sojabrokken&type=recept
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ziet er lekker uit, maar wat wordt het nou eigenlijk? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Maeve, Ik zou het niet weten heb het van een receptensite de bron staat er bij

Andere antwoorden (1)

ook wel gebruikt in de Indische keuken : tempeh
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen antwoord op de vraag. Sojabrokjes en tempeh zijn twee compleet verschillende producten. Het zijn allebei proteïnebronnen en allebei gemaakt van soja, maar voor de rest lijken ze helemaal niet op elkaar: compleet andere smaak en structuur, andere voedingswaarden, andere bereiding, ander productieproces.