Waarom zijn snijbonen zo duur?

Gewone sperciebonen zijn goed te betalen,waarom zijn snijbonen stukken duurder?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Om dat het nu helemaal geen bonen seizoen is in Nederland.
Wat in de winkel ligt komt bijna allemaal uit marokko of andere warme landen,import dus.
Gewone sperziebonen die kun je machinaal oogsten.
Snijbonen groeien aan een draad omhoog en het blijft nog steeds handwerk het plukken.
En om ze in Nederland nu in kassen te telen wordt erg kostbaar ivm de kou en de hoge stookkosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat ligt er aan waar je ze koopt.
Bij de Aldi en de Lidl heb je hele goeie sperziebonen en snijbonen, en die zijn helemaal niet duur.
Als ik naar de Super de boer ga, zijn sperziebonen duur, en ze zijn ook nog eens slap, en rimpelig.
Snijbonen zijn daar ook duurder.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ze komen inderdaad allemaal uit marocco, en toch zijn ze niet duur bij de lidl en Aldi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt en ook nog te eten als je ze lekker klaarmaakt.+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een plus+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De snijbonen uit Marokko & Spanje zijn niet zo recht van lijf en leden als die van b.v. Appie Heijn.
Maar ze smaken wel even lekker en daar gaat het toch om.
Snijbonen zijn duur omdat het een seizoen groentje is. Nu worden niet veel bonen verbouwd, dus is de prijs automatisch hoog.