Koksroom. Wat is het precies, waar gebruik je het voor, en waar kun je het kopen?

En waar smaakt het naar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
32.3K

Het beste antwoord

Kookroom of koksroom (bevat 20% vet). Dankzij het zetmeel - een bindmiddel - dat aan de laatste is toegevoegd hoef je dit produkt zelfs niet meer te laten inkoken om de saus te laten indikken. Kookroom is uitstekend als zachte roombasis voor soepen, warme sausen, hartige taarten, vlees-, pasta- en groentegerechten. Je kunt het in de super kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is ongeveer hetzelfde als zure room en in de supermarkt (koeling) te koop
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koksroom lijkt in de verste verte niet op zure room.
Zure room kan je b.v. niet inkoken (gaat schiften) en de smaak is totaal anders. Er is een melkbacterie toegevoegd.
Koksroom is slagroom waar heel veel vet is vervangen door bindmiddelen en smaakstoffen.
Het moet doorgaan voor slagroom. Maar ik vind dat je beter pure producten kunt gebruiken. Vet is lang niet zo erg als die bindmiddelen, dat zijn slechte koolhydraten. Bovendien smaakt slagroom veel beter in gerechten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie eerdere antwoorden, en als je de saus wilt binden kan je ook o.a. maizena gebruiken (lekker goedkoop!)