2 stuks fruit vervangbaar in blender?

2 stuks fruit per dag...
Ik ben geen fruit eter maar weet wel dat het erg gezond en belangrijk voor je lichaam is. Als ik nou een smoothie van sla blaadjes, 2 stuks fruit en water maak, en als tussendoortje drink. Is dit dan een goede oplossing voor de dagelijkse portie 2 stuks fruit? Of doe ik mijn lichaam dan te kort, en zo ja waarom dan?

Dus nogmaals niet als vervanger van maaltijden maar als tussendoortje.

Alvast bedankt voor de reacties!

PS andere creatieve ideeën om aan je dagelijkse portie fruit te komen zijn ook welkom ;-)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Fruit is een waardevol onderdeel van onze dagelijkse voeding. Het maakt niet uit hoe je het eet, zolang je maar uitgaat van vers. Sommigen eten graag een appel zo uit de hand, de ander kiest een schaaltje zomerfruit. Fijngesneden, heel, gepureerd. Kies wel voor puur natuur: dus zonder toegevoegde suiker ed.
In een smoothie verwerkt is het voor jou beter haalbaar of smakelijk. Prima.
Je zult merken dat het je veel gaat opleveren aan vitaliteit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, is een prima manier, om aan je fruit intake te komen. Een smoothie is ook nog eens hartstikke lekker en je kan er enorm mee varieren.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarin zit nog wel het verschil of je het pulp van het fruit eruit haalt, dan zul je meer fruit moeten gebruiken want hier zitten veel vitamine en mineralen in.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
klopt. een blender mixt en vermaalt echter alleen en haalt de pulp er niet uit. dit in tegenstelling tot bijv een fruitpers, waar je een filter in kan stoppen. Natuurlijk is de pulp er in laten gezonder en bovendien nog lekkerder ook.