Wat gebeurd er met groentes en fruit dat niet verkocht word in de supermarkt? Wordt dit weg gegooid?

Vaak vlak voor sluitingstijd ligt er nog heel veel groente en fruit. Ik kan me niet voorstellen dat dit allemaal weg gegooid wordt. Echter, het moet natuurlijk wel vers verkocht worden... Dus hoe zit dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Sommige bedrijven staan overtollige groenten en fruit af aan de voedselbanken, zodat het niet weggegooid wordt.

Bij restaurant van V&D wordt alle fruit en broodjes smoothies enz wat over is elke dag echt weg gegooid..ik keek mijn ogen uit toen ik dat zag. Heb met die meisjes staan praten of ze het misschien zelf mee mochten nemen naar huis of dat het misschien naar daklozen gaat of naar beesten op een kinderboerderij....maar nee het moet echt de vuilnisbak in. Elke dag wordt het weer vers overnieuw gemaakt..op zich goed natuurlijk maar zo zonde om goed voedsel weg te gooien je kan er veel mensen een plezier mee doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100