Wat is Beijing Tainmenjing spread?

Voor engels moet ik een chinees menu uiteenzetten. Ik kan van alles goede informatie vinden behalve van de Beijing Tainmenjing spread. Iemand enig idee wat dit precies is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je hebt het net even fout geschreven, het heet Tianmenjing Spread.
Daarom kan je het niet googelen. Een spread is een soort pasta die je ergens over smeert. ( Spread= vertaald; uitspreiden of smeren) Ik ken de ingrediënten helaas niet want het is geen algemeen Chinees eten, zoals het internationaal bekend is.
Het is meer etnisch dus meer streek-lokaal gebonden eten. Ik vermoed dat het voor het merendeel bekend is in de omgeving van het plein van de hemelse vrede.
Dit noemen ze daar "Tiananmen". Ik denk dus dat het een speciaal recept is uit Peking. Het wordt ook meestal over Pekingeend gesmeerd of erbij geserveerd.

Tenzij je de ingrediënten moet benoemen, denk ik dat je kan volstaan met;
"Een lokale kruidenpasta uit Peking".
amc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor het wijzen op de spelfout, nu vind ik inderdaad iets op google maar krijg ik alleen menu's van verschillende restaurants die het serveren.
Voor mijn opdracht is het wel echt de bedoeling dat ik iets meer kan vertellen dan alleen een lokale kruidenpasta uit Peking, al is dat al meer dan ik tot nu toe zelf heb kunnen vinden.
amc
10 jaar geleden
Misschien heb je iets aan de ingrediënten waarmee volgens een Chinees kookboek de Peking eend wordt ingewreven?
In mijn origineel Chinese kookboek is dat een mengsel van;
verse gember, sjalot, honing, witte azijn, sherry of rijstwijn.
In een grote wok wordt water aan de kook gebracht, de bovenstaande ingr. worden erin gedaan, alles wordt weer aan de kook gebracht en om te binden komt er nog wat opgeloste maizena bij onder constant roeren. Na even pruttelen wordt dit mengsel over de eend gelepeld en het opgevangen vocht, dat in een grote kom onder het rooster waarop de eend (die al 4 uur in de wind heeft gehangen)ligt, wordt 10 min. lang weer over de eend gelepeld.
de eend wordt dan weer zo'n 6 uur in de wind gehangen tot hij goed droog is. Dan wordt hij gebraden. Hij wordt dan gegeten onder begeleiding van hoisin saus en 'Mandarin crepes'
.
amc
10 jaar geleden
Het kan ook zijn dat er citroensap, sojasaus, kaneel en anijs bij gedaan worden en in dat geval geen gember en sjalot. In mijn boek staat er helaas geen recept van.
amc
10 jaar geleden
Heb deze site gevonden met Beijing recipes;
http://travel.nationalgeographic.com/travel/city-guides/beijing-recipes/ Zoals je ziet zijn de meest gebruikte kruiden dan; gember, rode pepertjes (chillies), ster anijs, kaneel, sojasaus, suiker en de obligatorische rijstwijn of dry cherry.