Ongeschild fruit aan jonge kinderen.

De buitenschoolse opvang alhier vertikt het om het fruit appels en peren dus te schillen,we wassen het is dan het antwoord,wat kan mijn volgende stap zijn dat ze toch het fruit gaan schillen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nooit van bepoten fruit gehoord?het gif laat zich tegenwoordig niet afwassen blijft gewoon zitten,en de kinderen krijgen dit fijn mee naar binnen,leuk voor later om enge ziektes van te krijgen.Groeten.
rebecca
14 jaar geleden
ze spuiten er echt niet zoveel over dat de kinderen ziek worden hoor,. dat mag niet eens
rebecca
14 jaar geleden
dan beter bio dus, het zal er dan ook helemaal intrekken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er niet veel zijn die op school een geschild appeltje krijgen hoor.
Waarom was je hem dan thuis niet en doe je hem in een zakje.
Of nog beter, zoals jij wilt, schil hem, druppel er wat citroensap op en doe de appelpartjes met een beetje kaneel in een afgesloten bakje.
Onze kinderen zijn er ook groot mee geworden en wij zijn er ook zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

Het beste antwoord

het is veel te veel werk om fruit voor al die kinderen te schillen je kunt ze ook een banaan of mandarijn meegeven,dat kunnen ze zelf doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je zou geschild fruit kunnen aanleveren in een trommeltje en dat ze dat aan je kind(eren) geven.
Maar persoonlijk vraag ik me af waarom? Rond de schil zitten de meeste vitaminen.

Persoonlijk kan ik me goed voorstellen dat ze het niet willen schillen. Hoeveel kinderen hebben ze daar zitten? Als ze voor alle kinderen het fruit moeten gaan schillen zijn ze wel even bezig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rebecca
14 jaar geleden
mee eens. ik snap het nut er ook niet van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, zo een reactie heb ik ook gegeven hierboven.
Ik ben ook nog in leven en onze kinders ook :) +1
Als het je om de bestrijdingsmiddelen gaat waar fruit mee bespoten wordt, maakt schillen ook niet veel uit.
Dan kun je beter zelf biologisch fruit meegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap dat je het geschild wil hebben, omdat je bang bent dat je kind(eren) te veel giftige stoffen (van het bespuiten) binnenkrijgen.
Ik heb dat ook altijd gedaan voor mijn kinderen.
Je kunt je echter voorstellen dat ze op de buitenschoolse opvang, of wat voor instelling ook waar veel kinderen zitten, geen tijd hebben om al die stuks fruit te schillen.
Geef je kind een banaan, sinaasappel of mandarijn mee, die eet je standaard zonder schil. Je kunt ook de appel of peer thuis al schillen en dan in een bakje meegeven. Dat heb ik altijd gedaan voor mijn kinderen. Let wel op welke appels je dan koopt want sommigen worden snel bruin en zijn dan niet zo lekker mee om op te eten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaan veel misverstanden over het schillen van fruit. Men denkt vaak dat geschild fruit gezonder is dan ongeschild fruit. Dit is echter niet het geval.
In fruit kunnen wel resten bestrijdingsmiddelen voorkomen, maar het risico daarvan voor de gezondheid is zeer gering. Het helpt niet om het fruit te schillen om die restanten van bestrijdingsmiddelen te verwijderen. Veel bestrijdingsmiddelen trekken verder dan de schil. Daarom is het niet nodig om het fruit te schillen. Wie de kans op resten bestrijdingsmiddelen zo klein mogelijk wil maken, kan het beste kiezen voor biologisch fruit .
De schil bevat bovendien voedingsvezels en heel wat vitamines en mineralen. Zo bevat de schil van een appel twee tot zes keer meer polyfenolen en twee tot drie keer meer flavonoïden dan het vruchtvlees (afhankelijk van het appelras). De antioxidantactiviteit van de schil is dan ook veel groter (twee tot zes keer) dan van het vruchtvlees. .

Voor meer informatie: zie bronnen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets doen fruit zoals appels en peren zijn prima te eten zonder te schillen.
Door ze ongeschild fruit te geven maak je de kinderen ervan bewust dat fruit een natuurprodukt is welk onverpakt en zonder toevoeging een smakelijk en gezond tussendoortje is.